Araminta
Trådstartare
Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar till heltidsjobb, besöker familj 60 mil bort 3-4 gånger om året (tyvärr samma helger som alla andra) och saknar lämpliga kattvakter i bekantskapskretsen där jag bor. Å andra sidan så spenderar jag majoriteten av min övriga tid hemma, lägenheten är rymlig, ekonomi finns och jag har tillräckligt med katt-/djurvana från andra håll för att veta att intresset är genuint och bestående. Och, på ett rent egoistiskt plan, så hade rutinen och sällskapet varit bra för mig.
Så... Om jag hittar en vuxen innekatt med tidigare resvana? Eller kanske rent av två vuxna kompisar som kan hålla varandra sällskap när jag jobbar? Någon som hittat en "extern" kattvakt och fått det att fungera mot betalning? Är drömmen lika omöjligt som min rationella (pessimistiska?) sida vill få det till, eller finns det en lösning som kan fungera?
Så... Om jag hittar en vuxen innekatt med tidigare resvana? Eller kanske rent av två vuxna kompisar som kan hålla varandra sällskap när jag jobbar? Någon som hittat en "extern" kattvakt och fått det att fungera mot betalning? Är drömmen lika omöjligt som min rationella (pessimistiska?) sida vill få det till, eller finns det en lösning som kan fungera?