Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattfröknarna
20230711_121755.webp

Städburma nummer två. De lyckas alltid se så bistra ut. :D

@MJLee Jag har ingen aning om hur de brukar se ut, de två jag städar hos kommer från samma uppfödare så de har rätt lika "look" även om jag inte har en susning om huruvida de är släkt eller inte. Andra burmor här kanske ser annorlunda ut.
Kimchis uppfödare hade också en burma, en röd kastrat, men jag hade bara ögon för en katt när jag var där så jag tittade inte så noga. :angel:

20230713_152613.jpg

Städburma nummer två. De lyckas alltid se så bistra ut. :D

@MJLee Jag har ingen aning om hur de brukar se ut, de två jag städar hos kommer från samma uppfödare så de har rätt lika "look" även om jag inte har en susning om huruvida de är släkt eller inte. Andra burmor här kanske ser annorlunda ut.
Kimchis uppfödare hade också en burma, en röd kastrat, men jag hade bara ögon för en katt när jag var där så jag tittade inte så noga. :angel:

Visa bifogad fil 123390

Det är den klassiska burma looken. Sned övre ögonlinje och rund nedtill. Så de 'tittar under lugg.' Sedan har burmor en förmåga att se sura och ibland argsinta ut (se min profilbild). Vilket är en sån motsats till hur de är. Mjuka, sociala, gosiga, mysiga, glada, lite klängiga, pratsamma. Även om, tja, ibland stämmer humöret liiite överens med looken :angel:. De är ganska dominanta (särskilt honorna) och regerar över hushållet med en järntass insvept i siden.

Det är den klassiska burma looken. Sned övre ögonlinje och rund nedtill. Så de 'tittar under lugg.' Sedan har burmor en förmåga att se sura och ibland argsinta ut (se min profilbild). Vilket är en sån motsats till hur de är. Mjuka, sociala, gosiga, mysiga, glada, lite klängiga, pratsamma. Även om, tja, ibland stämmer humöret liiite överens med looken :angel:. De är ganska dominanta (särskilt honorna) och regerar över hushållet med en järntass insvept i siden.
Båda de här damerna är väldigt sociala, men annars hemskt olika. Det är lite roligt, för familjen som har den yngre katten (Willow, burma nummer ett) skaffade henne från samma uppfödare bara för att de blivit så störtförälskade i burma nummer två (Leia, den äldre) på grund av att hon är så Otroligt snäll, tolerant och tålmodig.
De fick istället en yttepytteliten ferrarigremlin. :D
Hon ser för det mesta ut såhär:
20230713_112231.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
946
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama