Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt med hjälp när man ska måla 🙄😂
IMG_20230506_091236.webp

När man har kräsen katt, köper man enbart portionsburkar och portionspåsar våtfoder, förutom mushen som går att portionera ändå i bullar och torrfoder Orijjen...

Nu har jag nog gjort något dumt... tack vare jag tror det var @Alexandra_W eller nån som köpte Latz soup och att det var som knark... eh... ja... hm...

Latz soup med lamm... Lamm är något fröken brukar rata i andra portionsförpackningar.

Det föll damen på läppen... Hon är en minieuropé som är under normalstorlek - vägdes vid kloklipp härom veckan 2.7 kg. "normalvikt" på europé ligger mellan 3.5 och 5 kg. butikstjejerna blängde misstänksamt på mig. Men butiksägaren som är min facebookvän och gammal bukefalist, lugnade dem med att Minnie är som hon ska, äter, men busar bort precis varje uns av övervikt... Och butiksägaren har varit hemma hos oss och monterat klätterträd och sett Minnie in action, inte bara på ögonblicksfoton och ögonblicksfilmklipp.

Hon är som ni ser här... blank i päls, förutom det är hon välmusklad, blank i ögon pigg, glad, social och mer vild än tam.
230506 Brunch blank päls.jpg

Senast ändrad:
När man har kräsen katt, köper man enbart portionsburkar och portionspåsar våtfoder, förutom mushen som går att portionera ändå i bullar och torrfoder Orijjen...

Nu har jag nog gjort något dumt... tack vare jag tror det var @Alexandra_W eller nån som köpte Latz soup och att det var som knark... eh... ja... hm...

Latz soup med lamm... Lamm är något fröken brukar rata i andra portionsförpackningar.

Det föll damen på läppen... Hon är en minieuropé som är under normalstorlek - vägdes vid kloklipp härom veckan 2.7 kg. "normalvikt" på europé ligger mellan 3.5 och 5 kg. butikstjejerna blängde misstänksamt på mig. Men butiksägaren som är min facebookvän och gammal bukefalist, lugnade dem med att Minnie är som hon ska, äter, men busar bort precis varje uns av övervikt... Och butiksägaren har varit hemma hos oss och monterat klätterträd och sett Minnie in action, inte bara på ögonblicksfoton och ögonblicksfilmklipp.

Hon är som ni ser här... blank i päls, förutom det är hon välmusklad, blank i ögon pigg, glad, social och mer vild än tam.
Visa bifogad fil 118220
Haha mina älskar också Latz.
Latz och dreamies får de att ställa sig och skrika högt när det är slut...

Visa bifogad fil 118220

Ja det var jag.. 🙈 Sorry, not sorry ;) Härligt att höra att det föll henne i smaken

Haha mina älskar också Latz.
Latz och dreamies får de att ställa sig och skrika högt när det är slut...
Minnie tröttnade på dreamies men älskar tuggpinnar med olika smak. Jag har alltid en förpackning i fickan så jag kan avleda henne när jag kommer hem med permobilen och ska ta mig in i lägenheten.

Under färd står den i badrummet, när vi stannat vänder vi stolarna så står den på golvet vid passagerarplatsen. Och matskålen under bordet. 😊
Jag är också nyfiken! Är katten i någon bur under färd?
Min katt skulle dööö om hon behövde sitta i sin bur mer än nödvändigt, så jag är mest imponerad 😅

Ja det var jag.. 🙈 Sorry, not sorry ;) Härligt att höra att det föll henne i smaken
I kattmatsskåpet finns portionspåsar mjau i sås, gourmet småburkar av olia variant, latz fina bitar i sås och nu latz soup. Det gäller att ta till det man kan. Men brunden är mush o orijjen... även om hon ratat mush ett tag nu. Det börjar bli dyrt att kasta orörd mat flera dagar i sträck, så nu får mush avvakta ett tag.

Jag är också nyfiken! Är katten i någon bur under färd?
Min katt skulle dööö om hon behövde sitta i sin bur mer än nödvändigt, så jag är mest imponerad 😅
hon sitter i sin bur. Beroende på humöret sitter hon ibland fram och ibland bak. När vi åker iväg brukar hon vara gnällig om hon får sitta bak, men när vi åker hem brukar hon vara så trött så hon ändå bara sover.

I kattmatsskåpet finns portionspåsar mjau i sås, gourmet småburkar av olia variant, latz fina bitar i sås och nu latz soup. Det gäller att ta till det man kan. Men brunden är mush o orijjen... även om hon ratat mush ett tag nu. Det börjar bli dyrt att kasta orörd mat flera dagar i sträck, så nu får mush avvakta ett tag.

Jag har ju tack och lov två "äter nästan allt" katter som kan äta upp det som fröken kräsen ratar

Jag har ju tack och lov två "äter nästan allt" katter som kan äta upp det som fröken kräsen ratar
Jo det var ju bättre på den tiden när man som seriös uppfödare inte fick kattungarna sålda utan hade 4-5 katter ett tag. Då var det aldrig klagomål på menyn, även om det serverades pölsa o rödbetor sju dagar i veckan... :D

Men har man bara EN och hon är en typisk prinsessa, där inget duger och det klagas 24/7 på att hon inte har något ätbart, med tre skålar våtmat olika sorte, samt torrfoder orijjen, som äts... Då är det kämpigt, så fort jag går ut i köket kommer hon springande och ska titta i alla mina pytsar, trots att hon har mat på sin plats.

There's a new guy in town... :cool:

20230506_160529.webp

Han tog 4,5-timmarsturen helt okej, och är nu installerad i badrummet tills kulorna ryker i veckan. Väldigt rar, och ömsom spinner, ömsom ropar på Sigrid.

Sigrid är en tonårstjej av idag; inte så imponerad av högljudda män, men helt utan negativ attityd. :heart

20230507_011904.webp

Han har ätit lite, inte kissat på något, grannarna har inte klagat, och han har bara strimlat EN toapappersrulle inatt. Vi får väl se det som en succé. :rofl:

Om jag ensam lyckas klippa klorna på båda två trots lite uppe i varv så får de hälsa genom nät idag. Han är ju inte försäkrad än... :angel: Kastrering på tisdag, sen hoppas jag att allt ska vara lugnt (utöver att jag på något sätt måste koratanpassa hemmet igen, det är ju tre år sen jag hade en katt som kan ta sig precis överallt... :cautious::angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter