Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns nog någon släkting där som har en hemlig skamlig natt tumlande runt i halmen med en hund bakom sig.Haha, jag har ju iof inga papper på honom(skjut mig inte), så han är ju ingen birma, men inte så typisk huskatt heller, så brukar säga att han är en birmansk terrier. Eller jag menar, Lycko säger att han är en birmansk terrier.
Vi gömmer oss bakom våra solbrillor vid Visa bifogad fil 34190vårat tält så får andra tro och tycka vad dom vill.
Låter de verkligen bli när de vet att du är hemma?Tiddelipom och piddelipej, Ingen här, ingen där, alla borta, bara vi är hemma(trodde vi)
Som tur är så har Alice inte ens kommit på tanken att hoppa upp på diskbänken@Asko alla mina katter har haft överenskommelse med mig att man är inte på diskbänken, köksbord osv . Det har gått lätt att uppfostra alla jag haft med det med enkel konsekvent fy och nej utan drama utan bara konsekvent - även de som kommit som redan haft en vana att konsekvent haft diskbänken /köksbordet som vana helt ogenerat.
Sen har alla och jag haft tysta överenskommelsen att ”det man inte ser/vet mår ingen dåligt av”. Har funkat på alla katter jag haft . Men det händer ju såklart att de glömmer sig och då skrattar man ju och fotar typ innan onda ögat får dem att komma ihåg sig![]()
Som tur är så har Alice inte ens kommit på tanken att hoppa upp på diskbänken![]()
Just därför har jag lovat mig själv att aldrig utfodra katter på bänken, just pga spisenJag utfodrar Lina på diskbänkenHon hoppar upp på bänkskivan i andra änden och går över spisen till diskbänken. Man tycker hon borde ta kortaste och bästa vägen där man inte riskerar att bränna tassarna...
Just därför har jag lovat mig själv att aldrig utfodra katter på bänken, just pga spisenHon har inte råkat ut för det än?
Jag måste, så Tuva inte kommer åt maten (hon kan inte hoppa så högt). Lina har gått över plattorna när de var lite varma, inte så varma att det brände men tillräckligt för att vara obehagligt. Men vad lärde hon sig av det?![]()
Jag antar att du tyvärr inte har plats för en slags bänk/skänk någon annanstans.
Kattersmarta när vi inte behöver det och dumma när vi behöver det
![]()
Alice får sin mat delvis serverad på köksbordetNä tyvärr intehade tänkt sätta en hylla ovanför tuvas matskålm men då får inte köksbordet plats..
Alice får sin mat delvis serverad på köksbordet![]()
Jag tänkte föresöå att Lina kunde få sin mat där men kom på nu när jag läste ditt svar igen, nä dit verkar ju Tuva nåDär maten hör hemma
Båda våra katter ligger ofta på köksbordet och sover. Här finns inga regler!
Jag tänkte föresöå att Lina kunde få sin mat där men kom på nu när jag läste ditt svar igen, nä dit verkar ju Tuva nå![]()
Hon hoppar upp via köksstolarna![]()