Kattbilder #10

Min kusin sa att Prada såg ut att ha upplevt första, andra och tredje världskriget 🤣
Tog det som ett tecken på att det var dags att bada henne så nu är det gjort. Så mjuk och fluffig ❤️
20241117_153055.webp

Idag har det varit JÄTTETUFFT om man heter Älva. 🥺
Först blev hon nedstoppad i sin SYSTERS RYGGSÄCK istället för att få åka SIN VAGN. Oförlåtligt misstag av matte. Sedan höll en främling på att dra i hennes mun. Och sedan, SEDAN, blev hon RAKAD på ena benet, SPETSAD av en nål och BESTULEN på sitt blod! Som om inte det var nog så sprack blodkärlet, så hon fick bli RAKAD IGEN på det andra benet, SPETSAD IGEN och BESTULEN IGEN på sitt dyrbara blod! Stackars, stackars liten Älva. 🥺

IMG_20241127_143106.webp

Idag har Älvas pupiller återgått till normal storlek. Hon är väldigt gosig och väldigt hungrig, men hade hellre knaprat torrfoder än blötmaten jag erbjuder. Med lite handmatning så får hon i alla fall i sig lite mer än bara såsen.

IMG_20241130_111734.webp

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
928
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Asko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 551
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 061
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Budget

Hund, Katt, Andra Djur