Beccan89

Trådstartare
Vår lille hankatt på 4 år blev på bus humör innan idag.

Skulle plocka med lite kläder så gick han till anfall och bet mig i handen.
Han bet på den tjockaste delen av handflatan, strax under tummen. Det är inget öppet sår eller nått.

Men det är ett litet rött märke och lite små blått under. Det ömmar rätt bra och har lite svårt för att skriva:grin:

Frågan är om jag borde kolla upp det eller om det inte är nått att oroa sig för?

Har blivit biten innan av katter, men aldrig på "detta viset" alltså det har varken synts eller känts nått.

Sv: Kattbett

Det gör riktigt ont att bli kattbiten!
Jag blev biten av en katt för många år sedan men jag glömmer inte hur jäkla ont det gjorde. Katten i fråga bet hål i min tumme. Det blödde mkt och tummen bultade. Gjorde inget speciellt med såret utan det läkte fint.
Tror inte du behöver vara orolig för ditt kattbett.

Hoppas att din kisse är lugnare i sina lekar framöver.

Har det inte gått hål är det sannolikt ingen fara, men är du osäker bör du uppsöka läkare imorgon. Katter har mkt bakterier i munnen, däribland Pasteurella, som kan orsaka riktigt fula sårinfektioner som faktiskt inte helt sällan kräver sjukhusvård. Inget att leka med alltså.

Har kattanden inte gått genom huden är det förmodligen bara ett blåmärke och då går det över av sig självt.

Jo förhoppningsvis är det bara ett blåmärke...Får avvakta och se hur det är imorgon

Tack för era svar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 423
Senast: Hyacinth
·
Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
Katthälsa Kan någon hjälpa och spekulera i vad som händer med katterna i detta hus. Jag har två katter, Nelson 8 årig hankatt, Winnie 8 årig hon...
Svar
6
· Visningar
2 927
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama