Katt-toalett

kladdkaka

Trådstartare
Hej på er.

Är det någon här som vet hur man får katterna att sluta kissa, bajsa och gräva i rabatterna. Alla katterna i bostadsområdet älskar våran tomt, men det är så jäkla äckligt med allt bajs.

Är det någon som har någon bra "huskur" eller vet något bra medel som håller katterna borta?

Sv: Katt-toalett

för oss har det fungerat väldigt bra att strö ut finmalen vitpeppar i rabatterna. STorpack är inte så dyrt heller :)

Plantera tätt så det inte är en massa barjord (bra även för jorden, inga näringsämnen går förlorade, mullhalten hålls hög du slipper ogräs). I väntan på att rabatten skall växa sig tät och fin kan du lägga ut kvistar kors och tvärs så det blir besvärligt för katten att kraffsarunt, eller täck med vanlig genomsläpplig växtväv tills rabatten vuxit ihop.

Tack!

jag har lagt ur en massa kvistar och pinnar men katterna kar kraffsat bort dom. Dom är ena envisa jävlar:devil:;)
Men jag ska plantera tätare och så kör jag nog med växtväv. Och så lite vitpeppar på det som nämnts tidigare;)

Vi fick tips om att kaffesump visst också ska hålla katterna borta, värt ett försök!

Tänkte just skapa en liknande tråd så jag följer denna.

Hos mig finns en jäkla massa lösspringande katter (konstigt nog, för det är två mycket trafikerade vägar nära). Förra året roade de sig med att gräva i mina lådor med ruccola, i år ger jag upp att ens försöka ha det. Men det är trist att man inte kan få odla på sin uteplats bara för att katter springer vind för våg. Största problemet är dock att en katt sätter sig på fönsterblecket eller bordet och jamar hysteriskt mitt i natten. Nu har jag dock införskaffat en vattenspruta så jag kan öppna fönstret och spraya och sen försöka sova vidare, men det hade varit trevlig att slippa katterna helt. Ska testa vitpeppar!

Är det vilda katter eller vet/gissar du vems det är? Annars skulle jag ringa kommunen och de får fånga dom.

Ingen aning om vems det är. En (den jobbigaste) kan tillhöra en granne som flyttar nu, hoppas på det. De ser ut att vara i fint skick så tror inte de är vilda.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: Googlarn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka