Katt till England?

KungTulle

Trådstartare
En jag känner ska flytta till England. Har katter 2 st som relativt nyligen skaffades ( han har haft dom max ett år ).

Men nu visar det sig att han fortfarande inte ordnat något för sina katter och han har inte planerat att ta med dom i flytten.

MEN kan väl inte vara så svårt eller dyrt att ta med sig ett par katter till England heller?

Sverige är ju tex rabiesfritt.

Är det någon här som kan ge lite info om vad som gäller, kostnader etc så snälla skriv i tråden så att jag kan bombardera kattsvikarens blogg och ev mail med info.

JAG tycker han är HELDUM som tänker flytta utan katterna!!!!!

/KT

ps/ Det är innekatter till 100% och det kan ju inte vara någon skillnad för katterna om de bor i en lägenhet i Sverige eller en lägenhet i England. Jag tror inte direkt de läser på kattmatsburkarna liksom.

Sv: Katt till England?

Hur dyrt det är vet jag inte, däremot vet jag att dom måste flyga i lastutrymmet. Man får inte ta dom på färjan t.ex. Tror också (är dock inte säker) att dom måste vara rabiesvaccinerade och fritestade trots att Sverige räknas som rabiesfritt.

Tyvärr så har England väldigt stränga införselsregler. Jag tror, precis som MissFideli, att de kräver rabiesvaccination samt godkänd halt antikroppar 120 dagar efter vaccinationen. Sådant kan kollas upp med deras motsvarighet till Jordbruksverket. Eller så kontaktar man en engelsk kattuppfödare, kattuppfödare brukar ha koll på införselsregler.;)

Det är antagligen lite bök innan katterna får komma in.

Nu har han tydligen försökt få killen som ska ta över lägenheten att ta katterna, men denne var inte intresserad.

Typ, ja bara ge bort dom till vem som helst!!!

Alltså killen ifråga är inte fattig. Det är bara några veckor sedan han lade 3000:- på en del till sin riddarrustning!!!!

Men katterna är tydligen totalt värdelösa!!!

/KT

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har rätt nyligen flyttat till lägenhet där det är ok att ha djur, och funderar på om jag ska ta med mig en eller båda mina katter...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 871
Senast: Stereo
·
Övr. Katt Jag har blivit erbjuden att ta över en Helig Birma som inte trivs i sitt nuvarande hem, främst på grund av småbarn. En del av mig säger...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: Ruben
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 523
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama