Katt täcken??

M

moo_noi

Min katt(main coon)rullar sej i vatten eller nåt mn hon blir tovig och när hon blir ´tovig fryser hon ...:mad:
Och jag måste raka henne helt ..:(
Men om nån kan räckomendera nåt ställe eller nån som säljer katt och hund täcken "BILLIGT"..

Hon är jobbig för hon bits så det går inte borsta henne på vintern!!

HJÄÄÄÄLP:(:(

Sv: Katt täcken??

Vad jag har förstått så går hon lös utan uppsikt? I så fall är det livsfarligt att ha täcke på henne, hon kan fastna och strypa sig alt. bli offer för nått större rovdjur. Bättre att i så fall hålla henne någorlunda nerklippt eller klippa tovorna eftersom dom dyker upp (direkt, inte efter ett tag). Det är viktigt att man sköter pälsen redan innan när man släpper ut en långhårig katt så att den är van vid kam och annat.

Jag har köpt billiga hundtröjor (stickade) till mina rexar på rusta, kostade 25-50 kr/styck. Men jag håller med ovanstående talare, ha inte katten lös ute med tröja utan i så fall i koppel eller rastgård.

Anledningen varför hon bits när du borstar henne på vintern är nog därför att hon har tovor som gör ont.Jag hade då klippt bort dessa tovor eftersom du inte verkar så noga med hennes päls i övrigt.Sen lär hon sig nog att det är ok att bli borstad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 092
Senast: Skye
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Katthälsa Jag är hundmänniska ut i fingerspetsarna och har således inte någon som helst erfarenhet av katter och dess vård, vi har dock en katt på...
Svar
19
· Visningar
9 193
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 222
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama