Katt som vägrar äta torrfoder!!

D

dama_söt

Hjälp mig!!Hur ska ja få henne att äta torrfoder??har testat alla torrfoder tror jag,Hills,Royal,Friskies,mjau,Pro plan....allt hon vill ha är nötfärs,chips,hamburgare,kyckling...detta växer hon ju inte på, och hon är verkligen mager....har ni några tips på hur eller vad jag ska ge henne....hon käkar inte ens leverpastej,knappt ens kattmat på burk...*suck*

Sv: Katt som vägrar äta torrfoder!!

Nötfärs och kyckling är iofs bra, dem behöver du inte missunna.

Funderar på naturmetoden. Dvs ta bort all mat. När det är dags för att äta: ställ fram låt oss säga två olika torrfoder så hon har lite mat iaf. Kanske rent av en tredje portion blötlagd. Äter hon inte inom en halvtimme, ta bort. Så sätter du fram dem igen när det är dags för nästa måltid...
Hungern är bästa kryddan... Och eftersom hon inte är överviktig far hon inte illa utav lite fasta.

Hade typ samma problem med mina kissekatter, dem ville bara ha allt annat. Då prövade jag Royals "Exigent", för den riktigt kränsa katten visst dem började äta det, men inte storm förtjusta.. så jag fick tippset att svälta dem lite... inte ha något framme på 1 dygn och när det var mat dags ställa fram bara torrisarna. Funkar hur bra som helst... nu har dem baar torrisarna framme hela tiden och skålen är tom jämt!:D

Att blötlägga är ju ett tipps, men dem får lättare rester kvar i tänderna och kan få en del tandproblem.:smirk:

Har du provat att långsamt blanda ut nötfärsen med burkmat? Nötfärs och kyckling är på intet sätt dålig mat, bara inte balanserad mat som det är.

Jag vet att Royal Canin har gjort om sitt sortiment, men de hade iaf en lila påse tidigare som var för känsliga och kräsna katter. Den maten är det godast min kisse vet! Hon ratar all sorts kattgodis, smakar inte ens, men jamat högt när jag tar fram hennes "godispåse" från RC. Dagligdags äter hon RC (tidigare: ) hair & skin. Det tog några dagar innan hon började äta av den när jag bytte från "godismaten". Jag tror inte att katten svälter.

om katten tycker om burkfoder, så blötlägg torrfoder sen blanda i burkfodret...sen drar du ner på burkfodret vart efter så efter ett tag är det bara blött torrfoder och tillslut torrt. Det funkade på min katt jag hade innan. mina nuvarande har jag inga såna problem med :D

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 715
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar