Katt som slickat på frusen glasruta....

D

dama_söt

ja, ni fattar själva vad det handlar om hoppas jag...hon slickade, fastnade med tungan, och slet sig loss...nu går hon och "smaskar" med munnen och vill knappt äta, tungan ser lite röd ut precis på spetsen...nån som vart med om nåt liknande?vad kan man göra för att hjälpa henne??tror att d gör rätt ont...blötla maten, men hon slickade bara i sig vätskan, rörde inte bitarna....hon har inte ätit på typ 1 dygn...hon löper också, kan det bidra??alltså till aptitminskningen....tacksam för svar....

Sv: Katt som slickat på frusen glasruta....

Nämen stackars lilla kissen! :cry:

Jag gjorde samma grej ett antal gånger när jag var barn. Tröglärd, det räckte inte med en gång för att jag skulle låta bli... ;) Gör ju ont i tungan efteråt... Det läkte själv men tog nån dag.

Inte bra för kissar att vara utan mat. Kanske kan du mosa kattmaten med vatten och få i henne? Eller ge välling, om hon tål mjölk? Finns små plastprutor man brukar ha till barn man kan tigga på apoteket.

hon har ätit en liten skål med blött torrfoder, men hon liksom klapprar till med underkäken när hon smaskar....har inspekterat hennes tänder/mun väldigt noga och hittar inget...dom får även pla**e off så hon borde ju inte ha tandsten....tungan a väldigt röd igår men syns inget nu på morgonen, men hon äter ändå inte...går bara runt och piper och kuttrar *suck* men jag e ändå lite orolig för hennes mun, då hon klapprar så där och smaskar....

Ge smältande vaniljglass om hon tål det.
Plaque off är ingen garanti för att katten inte har tandsten.
Produkter som låter för bra för att vara sanna är oftast det också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka