Katt som river sönder papper?

P

PonnyBus

Min äldsta hane på 14 år har börjat med en dålig vana.
Har vi papper, tiningar kuvär eller toarullar liggandes framme så river han sönder dom.
Vad tror ni detta kan bero på?
Vässa klorna? (har klösbräda dom inte använder)
Funderar på om han protesterar lite.. Min kille sen 4 månader tillbaka bor ju mer eller mindre här och han är allergisk vilket gör att tusse inte får lika mycket gos och mys utav mig som förr. Han får alltså inte sova i sängen längre...
Dock har han ju mamma som han sover hos istället men att helt plötsligt efter 14 år inte få sova hos mig längre kanske gör honom lite små sur? :D

Vad tror ni? Har ni vart med om något liknande?

Sv: Katt som river sönder papper?

Min katt håller också på så. Men tror inte det beror på dåligt med mys, då vi myser väldigt mycket med han.

Åh, fler katter som gillar att döda toappappersrullar!

Min kisse hemma gör mig tokig ibland. Hade glömt ställa undan rullen när jag gick till skolan och kom hem till ett badrum dränkt i sönderrivet toapapper!

Går det överhuvudtaget att vänja av med detta beteende eller är det något jag kommer få stå ut med ?

Vänta bara tills dom hittar toapapps källan..... Min finns ovanför frysen... :D
Fyra galna Bengaler och en och annan Ocikatt hjälpte säkert till med på ett hörn, kan massakera en liten bal med toapapper på bara några timmar... :crazy:
Det var små små tussar i hela köket och vardagsrummet...... :rofl:
Jag fyllde iaf tre plastpåsar med småludd från vad som varit en nästan nyöppnad bal med toapapper...... hehe dom e luriga och busiga dom små luddbollarna. :D

(fan att jag inte tog bild, men jag var väl lite för arg för att tänka på det då haha)

Jag skulle behöva köpa någon sorts korg att ha inne på dörren för posten.....mina katter stjäl den och springer och gömmer den här och var, sålänge jag väntar på brev så vet jag ju att jag måste leta reda på papprena men när det dyker upp något jag inte väntat mig så kan det ta några dagar innan jag tittat under sängen eller var de nu dragit iväg med breven....

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 877
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har en 16 årig hona som jag har haft sen hon var tre år. Hon och den andra katten låg nära varandra men inte på varandra när dom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 203
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar