Katt som klöser när den myser

Ted

Trådstartare
Hej,

Jag har en jättemysig katt som helst vill gosa dygnet runt. Jag gillar själv att gosa så det är en perfect match men tyvärr så har han en dålig vana att hela tiden spänna ut klorna och gripa tag medans han myser. Precis som när en katt ska "bädda" men den här katten gör det även när han ligger ner. Detta gör för jäkla ont och flera gånger har han fått tag så hårt att jag har börjat blöda. Vad kan jag göra för att han ska sluta med detta beteende? :/ Jag har testat att klippa klorna men det hjälper inte särskilt mycket, han tar i väldigt mycket..

Det är ett helt naturligt beteende som kallas för mjölktrampning. Det kommer från när katten diade sin mamma och trampade mot hennes mage på samma sätt för att främja mjölken att rinna till.
Klipp klorna och ha på en filt eller liknande där katten trampar så bör du nog inte känna så mycket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Misstänker att min katt som blir 15 nästa år, drabbats av artros i tår/tassar/framben samt höft. Han hoppar upp och ner på möbler som en...
2
Svar
32
· Visningar
5 063
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Zpunk
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 145
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar