Katt som dreglar

sows

Trådstartare
Hej.

Jag har en undran om min ettåriga hankatt. På morgonen lägger han sig alltid vid mitt eller min sambos huvud. Alltså "korvar sig" runt huvudet och lägger sitt huvud på ens. Och efter ett tag märker man att han dreglar på en. stora pölar blir det efter att han legat där! Han dreglar ALLTID på morgonen.

Och när han är mysig på dagen och man kliar honom så dreglar han också.

Vet ni vad det kan bero på? Är det bara ett sätt för honom att säga att han trivs? :D
 
Sv: Katt som dreglar

Det är jättevanligt! Men jag undrar också varför. Min lilla nya dregglar också. Yoga får en droppe på nosen istället, och ofta en väldigt frånvarande blick :love:
 
Sv: Katt som dreglar

En del katter gör det när de njuter. Min ena katt gör det i mängder, den andra gjorde det inte alls.
 
Sv: Katt som dreglar

Min han katt dreglar oxå MÄNGDVIS när man gosar med honom :laugh:

vissa vänner som kommer hem vill inte ha honom i närheten för han dreglar enormt mycket när någon väl börjat klappa honom :crazy:

han har gjort så sen han var liten och nu är han 6år gammal.
 
Sv: Katt som dreglar

Min hankatt gör likadant!! :D När han ligger på ens magen och man kliar/gosar med honom och han njuter som mest, spinner galet mycket, så drägglar han i massor. Stora droppar faller och det blir pölar efter honom. :D Vår andra katt gör aldrig det.

Kan det ha med att göra huruvida katten brukar ha munnen öppen? Vår "drägglare" sover alltid med munnen öppen och har den även öppen när han spinner mycket (givetvis, hur skulle annars drägglet komma ut ;)), men den andre gör inget av det = inget dräggel? :p
 
Sv: Katt som dreglar

Min lilla grå dreglar med stängd mun.. det bubblar liksom ur hans mun när man klappar och myser med honom.. Han har gjort det ända sedan vi kastrerade honom. Men innan dess så dreglade han inte vad jag kommer ihåg.. Hehe ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp