Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Riley

Trådstartare
Jag badade precis min pojkväns ena katt, något som gick jättebra - tills dess att hon träffade den andra katten, som hon bott ihop med i över ett år. Den andra reagerade nämligen med att rusa iväg och gömma sig under soffan. Nu är hon framme, sitter gömd bakom en stol, ser helt förstörd ut och bara kryper när hon rör sig. Framför allt låter hon fortfarande inte den ännu lite småfuktiga katten komma nära henne, då fräser hon som satan.

Varför reagerar hon så himla starkt och fientligt och kommer det här att gå över? Jag har lite dåligt samvete här.... :p
 
Sv: Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Katten luktar nog annorlunda, men det ger nog med sig. ;)

När min ena katt kom hem från veterinären efter sterilisering och var allmänt eländig försökte hon mysa med sin kompis. Som i sin tur bara fräste åt henne, eftersom hon luktade "sjukhus".
 
Sv: Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Hur lång tid tog det innan din katt accepterade den andra igen? Här kryps det fortfarande runt och kastas äckligt misstänksamma blickar, och jag känner mig lite som satan själv nu. :o
 
Sv: Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Oj, lite sent att svara nu kanske men det tog några dagar.

Nu är katterna kompisar igen hoppas jag? :D
 
Sv: Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Jadå, det gick över efter tre-fyra dagar! Men att det skulle ta så lång tid ändå... :D
 
Sv: Katt som blivit rädd för en blöt katt...?

Man kan skynda på genom att gnugga båda katterna med samma handduk och överföra dofter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 454
Senast: MJLee
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp