Katt som äter vindruvor???

Luna10

Trådstartare
Linus har alltid varit intresserad av "skelettet" som blir kvar efter druvorna, och gärna stulit det om det legat på bordet. Sen springer han omkring med det i munnen och gnagar lite på det.

Så igår när sambn och jag satt med en skål druvor framför teven, var Linus igen väldigt intresserad. Så sambon låt honom lukta på en druva. Och Linus började slicka. Och slicka. Och slicka. Han fick ju hål på skalet och innan han var nöjd hade han slickat i sig halva druvan:eek:. Vi vågade inte ge honom hela druvan ifall han skulle ha satt den i halsen.

Är detta vanligt? Det kan väl inte vara farligt på något sätt?:confused:

Sv: Katt som äter vindruvor???

Vindruvor har rapporterats kunna orsaka njurproblem hos hund. Jag tror inte att det är fastställt varför de verkar kunna sabba njurarna men baserat på det skulle jag inte våga ge katten vindruvor.

mina kissor är förtjusta i vattenmelon.. antar att det är sött o gott precis som vindruvor

vi hade en katt innan som åt gurka, paprika, honungsmelon både köttet och kärnorna. Han åt nästan allt! vet tyvärr inte varför vissa katter äter grönsaker...

Jag har kommit på min Speedy med att stjäla vindruvor ur en skål... Han åt några med de flesta rullade ner på golvet och blev lekta med. Hittade vindruvor på golvet ibland i flera veckor efteråt. :p

Idag åt han stjälken till ett körsbär.

Melonskal är mina helt galna i. De snittar upp soppåsen direkt om jag kastat melonskal.

Vidare äter de gurka, tomat och gärna rå potatis om jag lämnar det framme.

Han åt några med de flesta rullade ner på golvet och blev lekta med.

Samma här :rofl:. Dom rullar ju så bra om man slår till de med tassen.

Då verkar det ju inte vara alltför ovanligt med katter som äter frukt:D.

Katterna på ridskolan jag jobbade på åt allt!
Bästa var pizzasallad och peperoni!

Men inte konstigt då det knappt fanns pengar till att köpa mat till dem. :(

Melonskal är mina helt galna i. De snittar upp soppåsen direkt om jag kastat melonskal.

Vidare äter de gurka, tomat och gärna rå potatis om jag lämnar det framme.

ja våran katt åt också melonskalen och rå potatis med när jag tänker efter.. undra vad det är för något som fattas katten när de äter sådant?

Sådana saknar vår katt också. :D Han äter mycket konstigt om man inte passar honom. Personligen tycker jag nog att pistagenötter slår allt. Katten kommer som ett skott bara man rasslar lite med nötterna i påsen. Han slickar gärna på skalet och blir stormförtjust om man hjälper honom av med skalet så han kan knapra i sig nöten. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka