Katt som äter hår

A

Anna981

Min hankatt äter hår! Varför?
Jag kan vakna mitt i natten av att han försöker äta upp mitt hår. Han riktigt sliter i håret och försöker tugga i sig det.
Samma när jag ha duschat, då kilar han in i duschen snabbt som attan för att norpa åt sig håret som jag har tappat...riktigt äckligt!
Varför gör han så här? Är det en ovana eller finns det nån mening med det hela?
Kan tillägga att det är en ovanligt glupsk katt...han är bara 7 månader och en snudd på överviktig...

Sv: Katt som äter hår

Då får jag troligen leva med det här, han gör så oavsett vilket shampo och balsam jag använder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 617
Senast: a1agnlju
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 746
Senast: Got2Be
·
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål...
2
Svar
22
· Visningar
3 306
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30