mimus
Trådstartare
En av mina katter är så otroligt rädd av sig, han hade en bror när han föddes för 6 år sen och de var som siamesiska tvillingar. När brodern försvann för 4 år sen så blev" Bill" jätteskygg. Han finns alltid i periferin, men man kan inte ta på honom eller klappa, men han klarar av att äta om man står en bit ifrån. Han bor i stallet med omnejd, kommer aldrig i närheten av husen. Han har aldrig blivit avmaskad, (jo som kattunge förståss) just pga detta, äter inte om man mosar avm i maten, de andra 5 st avm jag med spruta i munnen.
De andra går i kattlucka in i stallet och kattlucka till sadelkammaren. I år är första gången Bill vågat sig in i sadelkammaren och ligger där hela dagarna vid elememtet.
Han är fin och blank i pälsen, ska jag fånga honom och avmaska med"våld" och riskera att det tar 4 år igen innan han vågar sig fram eller bara låta det vara?
Förslag mottages tacksamt.
De andra går i kattlucka in i stallet och kattlucka till sadelkammaren. I år är första gången Bill vågat sig in i sadelkammaren och ligger där hela dagarna vid elememtet.
Han är fin och blank i pälsen, ska jag fånga honom och avmaska med"våld" och riskera att det tar 4 år igen innan han vågar sig fram eller bara låta det vara?
Förslag mottages tacksamt.