Katt och kanin?

S

Seppo

Jag har nyss hittat två små kattungar som troligen kommer att få bo hos oss. Sedan tidigare har vi en vädurshanne hemma som skuttar fritt i huset som han vill och som inte gillar att sitta i bur. Tror ni att kaninen och katterna kan komma överens och bli kompisar?

Hur ska vi presentera dem för varandra på bästa sätt i så fall?

/My

Vi hade 3 katter när våran kanin kom hit. Det har alltid gått bra! Först hälsade dem genom burgallret. Kaninen ville inte sitta i buren sen så vi släppte ut henne i köket och så stängde vi när vi inte var hemma eller sov. Efter ett tag tog vi bort dörren igen och det har inte varit några problem!

Lycka till!

M.

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: Stinaelin
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 266
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Sodastream
  • Valet i USA