Katt med trög mage

lindaa5

Trådstartare
Hej,
Har en katt som har varit lite trög i magen den senaste tiden och tänkte se om det hjälper att massera magen på henne. Är det medsols eller motsols man ska massera eller spelar det inte någon roll? Är rädd att göra fel så att hon blir riktigt hård i magen istället om det nu är möjligt.
Fungerar det att ge henne laxolja för att få fart på magen? Finns det att köpa i en vanlig djuraffär?

Hej,
Har en katt som har varit lite trög i magen den senaste tiden och tänkte se om det hjälper att massera magen på henne. Är det medsols eller motsols man ska massera eller spelar det inte någon roll? Är rädd att göra fel så att hon blir riktigt hård i magen istället om det nu är möjligt.
Fungerar det att ge henne laxolja för att få fart på magen? Finns det att köpa i en vanlig djuraffär?
Paraffinolja som du köper på apoteket, det här problemet har vi varje vår när hon börjar fälla. Får i sig rätt mycket hår, och det bildas hårbollar som inte kräks upp. Men med paraffinolja under en vecka så fungerar det sedan normalt igen, oljan kom till på rekommendation av veterinär på kliniken.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38