Katt med stressmage

R8n

Trådstartare
Våran ena katt började spy hårbollar på fredagen på söndagen var det mest slem och på måndagen ringdes det till veterinär och fick tid dagen efter. Dock på kvällen fick vi åka in akut då han började spy blod.

Fick Santac och specialfoder åt honom att äta. Idag är första dagen han inte spyr och han är mycket livligare.

Så, hur vanligt är det med stressmage hos katter?

Sv: Katt med stressmage

Det är nog inte särskilt vanligt med tanke på vad få svar du har fått.Jag har bara hört talas om en labrador som fick magsår som de trodde berodde på att den var nedtryckt av hushållets två andra hundar-så de lät omplacera henne till ett hem där hon blev ensamhund.Men hos människor har man väl mer och mer börjat tro att magsår beror på någon bakterie?Kanske är det så med djur också och kunde kanske förklara varför det är ovanligt då de ju liksom nog har bättre imunförsvar mot magbakterier.
Men,men....Mest skrev jag bara här för att det såg så tråkigt ut med 0 svar.

Tack för svaret!

Ja, kanske är det så. Han fick ju magmedicin för människor iaf, Santac. Inatt spydde han en gång men annars har han varit spyfri. Dock utan blod, så det börjar väl bli bättre iaf.

Ikväll spydde han igen. Men bara en massa hårbollar. Ingen som vet vad sjutton det kan vara? :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 044
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama