Katt med perforerad tarm

Sv: Katt med perforerad tarm

Precis, alla mina katter hade GÄRNA gått ute på egenhand om de fick. Jag vet inte egt hur snäll jag är som inte låter de gå ut.... Ärligt talat är det kanske mest för min egen lycka, det räcker med en katt att oroa sig över. :crazy: Tycker verkligen inte att man är oansvarig om man låter sin katt gå ute om man bor på landet, bor man i stan däremot så förstår jag inte hur någon vågar att slippa ut katten.

TS Hur har det gått för din katt???
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Frågan är, skulle du tycka grannen var oansvarig om han hade hästar, får, kor, hundar lösa? Dom har väl samma "naturliga behov" av att få vara fria? Skulle du själv kunna tänka dig att ha andra djur lösa?
Fattar verkligen inte varför det enbart är katter som är helt okej att släppa ut utan tillsyn. Katter skapar olägenheter för andra och är även dom en fara i trafiken och framför allt är det farligt för katten själv.

TS hoppas ni fått katten opererad och att den kommer bli bra!
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Tja, hundar brukar ofta vara lösa här ute på landet, och hästarna har hagar på flera hektar att röra sig i. Hur många har en rastgård i den stl?? Önskar att jag hade råd att hägna in ett så stort område med staketnätting plus tak men även en liten rastgård kostar flera tusen. Det räcker liksom inte med två eltråder för att stänga inne en katt.

Det kan gå dagar där den enda bil jag ser är postbilen, så trafik är knappast en fara på landet. De enda verkliga farorna är rovdjur men det kan man försöka minimera vid att alltid ha katten inne på natten (min går in kl 19, tidigare på vintern såklart).

Dessuom går du på fel person här, eller missade du att av mina fyra katter är det endast en som får gå ut och det beror på att han lider av att vara instängd. För min egen del skulle jag önska att han var innekatt också, men det skulle vara djurplågeri.
 
Sv: Katt med perforerad tarm

För mig är det bara så obegripligt hur man kan utsätta sina katter för så stora risker. Inte släpper man några andra husdjur på frifot sådär. Varför katter? Det finns selar även till katter och man kan enkelt göra en stor kattgård ute.

För mej är det helt obegripligt hur man kan tvinga sina katter att vara inne. Några av våra katter skulle hellre dö på fläcken än att tvingas vara inne. Sedan har vi tre katter som har valt att vara inne och som möjligtvis springer en runda på fem minuter i trädgården tre-fyra gånger om året. Jag försöker låta alla mina djur leva så naturligt som det bara går och om det innebär att alla mina katter inte får uppleva sin tjugoårsdag så då får det bli så. Hellre verkligen få leva än att bara överleva.

Sedan tycker jag att i en tråd där Ts är helt förtvivlad över vad som har hänt så behöver man inte strö salt i såren genom att skriva sådana inlägg som det ovan och liknande. Nästa gång kan det vara din katt som har råkat illa ut och då vill du inte få höra att du borde ha gjort det eller detta för att förhindra det.
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Harry blev opererad i eftermiddags och när syrran pratade med djursjukhuset så hade han inte vaknat ännu men själva operatioinen hade gått bra och de ringer och uppdaterar i morgon. Känns skönt att de opererade, var så orolig för att få ett telefonsamtal att det inte ens var lönt att försöka. Så än så länge lever han. ♥

Här är han som liten kattunge med sin bror, Bruno, som saknar honom väldigt mycket just nu. Han och hans bror hittades ensamma och utsvultna på en väg utan någon mamma. Min syster adopterade bröderna vid 4 veckors ålder.

harry_liten.jpg
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Sötnosen :love:
Vad skönt att operatonen gick bra och att de opererade! Hoppas att han vaknar snart och att han snart får komma hem igen.
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Harry är nu hemma igen!:bump: Operationen hade gått bra, 2 hål i tarmen är lagade. När veterinären ringde och sa att han kunde hämtas hem var Harry så pigg att han studsade i buren på djursjukhuset.:laugh: Nu är det bara att hålla tummarna för att det läker i hop fint för faran är ännu inte över. Men han har bajsat och äter och allt ser bra ut än så länge. Min syster är fattig men överlycklig.:banana:

Konstigt, ingen ifrågasätter om man tar lån och köper en bil, eller lånar pengar för att köpa en soffa på IKEA men när man lägger pengar för att försöka rädda sin katt, då ifrågasätter man. Obegripligt för mig, men man prioriterar väl olika saker i livet. :)
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Härligt att höra!!

Precis, det finns väl inget bättre att investera sina pengar i än någons liv??
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Skönt att höra! Hoppas han fortsatt repar sig. Och om man nu ska låna pengar är väl det här ett av tillfällena som är fullt vettiga, förstår mig inte på folks prioriteringar ibland ...
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Det hade man ju förr utan att folk tyckte man var det minsta oansvarig, då hade man djuren "på skogen" och hägnade in hus och de marker man inte ville att de skulle beta på. På island går hästarna vilda, anser vi att alla islänningar är oansvariga hästägare?
Det är helt och hållet en fråga om kultur.

*kl* Skönt att op var lyckat håller fingrar och tår för att kisse skall rehabilitera sig utan problem.
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Vad skönt att det gick bra! Hoppas att han hämtar sig bra från operationen också :)
 
Sv: Katt med perforerad tarm

Härligt :laugh:
Hoppas att han fortfarande mår bra, att konvalescensen går väl och att han snart kan få springa fritt igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp