Katt i rabatten

dee79

Trådstartare
Ja - har ni några husmorstips på hur man kan hindra att katter skiter och gräver upp rabatten? Har för mig att jag hört att man kan använda någon vanlig krydda, minns dock inte vilken.
Det är min mamma som håller på få spel på att grannkatterna gräver sönder rabatterna för henne...

Sv: Katt i rabatten

Testa kaffesump! Bra för jorden också... :)

På grus och plattor kan man hälla ättika. Det tar död på växter och är inget för rabatten. Dock suveränt där man inte vill det ska växa något, funakr som ogräsmedel också. Och katter hatar lukten.

Apelsin- och citronskal avskyr de också.

Lycka till! :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar