Katt- Eller Hundmänniska?

Sv: Katt- Eller Hundmänniska?

millansnillan skrev:
Jag är helt klart hundmänniska.

Anledningar:

1. Jag ser katter som totalt opålitliga efter flera händelser :crazy:
2. Jag måste ha ett djur som KRÄVER (jag vet att en katt kräver det med men hunden är lite mer krävande) att jag verkligen tar hand om den varje dag och ser efter den, annars tröttnar jag. Likadant med andra djur, jag måste ha ett djur som absolut kräver att få omvårdnad varje dag, gör den inte det tröttnar jag.
3. Jag vill ha ett djur som följer mig, inte ett där jag följer den.
4. Jag vill ha ett djur som inte är så självständigt, hunden är beroende av mig, katten kan klara sig nästan själv.
5. Hunden säger "Jag ÄLSKAR just DIG!!!!!!!" Katten säger "Jag älskar dig, om du kliar mig bakom örat."
6. Jag vill ha ett djur som man kan kela med utan att någon gång få sylvassa klor i handen.

Exakt så känner jag också, kunnde inte ha skrivit det bättre själv:bow: Jag vill ha ett djur som gör något efter mina villkor, och av dom erfatenheter jag har fått av katter gör dom det som passar dem, om de inte vill gosa gör de inte det heller. :smirk:

millansnillan skrev:
Inte heller har någon katt jag träffat verkat se skillnad på de som sköter om den och de som inte gör det, de ser alla människor som någon i mängden.

Åhå.. du borde träffa min ena kisse. Han är precis lika mammig som hunden :crazy: Alla andra ratar han totalt. Ok... husse går väl bra ibland när jag inte är hemma... men är båda hemma eller om det kommer nån på besök så är det bara jag som gäller :D

hundmänniska helt klart!
varför? livrädd för katter:crazy:

Hundmänniska. Fast jag älskar katter också, men måste jag välja så blir det hund.

Förstår inte resonemanget med att man är mer låst med hund? Mina hundar tar jag alltid med mig när jag ska någonstans och de är lyckliga av att få följa med. Känner mig mer låst av katten, för han vill ju inte alls följa med. Så varje gång man ska någonstans måste man fixa så att ngn kan passa katten......

I min värld kan man lämna en katt ensam en hel dag, men det kan man inte med en hund! Vilket gör att det, för mig, är enklare att få någon att passa en katt än en hund de gånger djuret inte kan följa med.

/Timsetim

Näää... Det är klart! Allas vår vardag ser olika ut.... Fast det är lite komiskt att man alltid får höra att man är mer låst av en hund än av en katt. För mig upplevs det som helt tvärtom! Fast "låst och låst".... Det beror väl på hur man ser det.... Kärt besvär, är nog en bättre beskrivning!

Excellent skrev:
Fast "låst och låst".... Det beror väl på hur man ser det.... Kärt besvär, är nog en bättre beskrivning!

Instämmer fullständigt! :bow: Skulle definitivt inte vilja vara utan honom! Men skulle min livssituation fullständigt förändras så hade valet fallit på katt. Man lär så länge man lever! :)

/Timsetim

taccotad skrev:
hundmänniska, vet inte varför. känns bara rätt.

....eftersom du ställer frågan på ett hundforum är väl risken störst att många är hundmänniskor kanske...

tydligen inte:p

Katt :smirk:
Katter är mjuka, lena, luktar alltid gott. Hundar har alltid klorna ute, har vassa obehagliga trampdynor, stor flåsande mun :devil: Jag har haft fler hundar än katter, men katterna är mina uppmärksamhetstörstande, ständigt närvarande, antingen lekande eller spinnande små sängvärmare. De är rumsrena av sig själva dessutom. Hundar är kul att jobba med, och jag kommer definitivt skaffa hund igen när siuationen tillåter det, men katterna är alltid prio 1.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar