Katt- Eller Hundmänniska?

S

SannaBoo

Katt eller Hund människa?? vad är ni? och varför?

kan va kul att höra hur det står till här på buke på den fronten:rofl:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Katt- Eller Hundmänniska?

hundmänniska, vet inte varför. känns bara rätt.

....eftersom du ställer frågan på ett hundforum är väl risken störst att många är hundmänniskor kanske...

Jag är hundmänniska, har faktiskt ingen aning om varför, tycker att hundar är roligare än katter. Men tycker självklart om katter och har haft det sen jag var liten.
Men skulle valet stå mellan en hund och en katt så blir det lätt en hund. Vet faktiskt inte alls varför, men det känns bara rätt typ :)

Jag är mer en kattmänniska, även om jag har haft hund i hela mitt liv. Vet inte varför faktiskt..

jag gillar båda. för tillfället har jag inte möjlighet att ha katt som jag vill (d v s en katt som kan vara ute), men när jag blir vuxen ska jag ha katter också.

Jag är nog både katt, hund och råttmänniska :o
Har alltid haft båder katter, råttor och hundar, men om jag måste välja en av dom så är jag nog mest hundmänniska. Man kan göra lite mer med hundarna, även om det är "smidigare" med dom andra djuren ;)

Jag är mest kattmänniska trots att jag har haft hund längre än jag haft katt :D

Hundmänniska!Jag älskar hundar och är ett stort hund fan!:bow:;)
Jag har 2 hundar.En dvärg schnauzer och en schäfer som ÄLSKAR!
Jag tycker att katter är långtråkiga.Det äna roliga dom gör är typ jaga musen (en lek).:crazy:
Men,men..Den synen på katt kanske jag bara har för att jag känner bara 1 katt som bara ville gosa och den andra bara ligga i knät (om man rörde den när den log i knät rev den en och bet en).:cry:

I love dogs!Och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det! :banana:

Ha en bra dag! :d //
HorseGirl

PS Men tyvärr så tycker jag nog mer om häst än hund om jag ska välja mellan dom 2 :rofl: DS

hund människa... :banana: hundar är ju bara bäst! :banana:

Kattmänniska.. faktiskt, Hundar är :love: men katter är nog :love: :love: .
Rent praktiskt är det ju fördel hund att de gör ifrån sig ute och är lite mer följsamma.
Fast å andra sidan så är katter inte som ett klistermärke på en jämt (bara kattungen..) de tar lite plats, drar inte in massa skit i pälsen, kräver ingen pälsvård.. fast det är ju svårare att hantera en liten katt motför en hund. Hunden kommenderar man sitt, slår in tabletten i en korvbit eller gräver in den i en morot och stoppar in i truten på den. Katten är ... lite jobbigare :smirk: .

Äh, jag är kattmänniska även fast jag :love: hundar.

Jag är hundmänniska. Är inte speciellt förtjust i katter om jag ska vara ärlig.

Kattmänniska! Definitivt!
Har iofs inget emot hundar, men om jag skulle skaffa en så skulle jag vilja ägna den mycket tid, och just nu prioriterar jag annat.
Med andra ord: Jag skaffar aldrig hund :D

Jag är helt klart hundmänniska.

Anledningar:

1. Jag ser katter som totalt opålitliga efter flera händelser :crazy:
2. Jag måste ha ett djur som KRÄVER (jag vet att en katt kräver det med men hunden är lite mer krävande) att jag verkligen tar hand om den varje dag och ser efter den, annars tröttnar jag. Likadant med andra djur, jag måste ha ett djur som absolut kräver att få omvårdnad varje dag, gör den inte det tröttnar jag.
3. Jag vill ha ett djur som följer mig, inte ett där jag följer den.
4. Jag vill ha ett djur som inte är så självständigt, hunden är beroende av mig, katten kan klara sig nästan själv.
5. Hunden säger "Jag ÄLSKAR just DIG!!!!!!!" Katten säger "Jag älskar dig, om du kliar mig bakom örat."
6. Jag vill ha ett djur som man kan kela med utan att någon gång få sylvassa klor i handen.

Kort sagt, jag ser katter som totalt opålitliga. Jag gillar verkligen inte katter, konstigt nog så är det alltid mig de väljer när de ska hoppa upp i knäet på någon eller liknande:crazy:
Jag tror det är ren djävulskap. Nåja, jag kan väll klappa dem lite om de nu bemödar sig att gå en extraväg för att komma till mig.

Nu vet jag att jag var väldigt dömmande men jag har inga trevliga erfarenheter av katter. Ingen katt jag stött på (ja, jag har träffat MÅNGA) har varit så som jag vill ha ett husdjur. Inte heller har någon katt jag träffat verkat se skillnad på de som sköter om den och de som inte gör det, de ser alla människor som någon i mängden.

Hundmänniska, helt klart. Ingen tvekan. :love: Fast jag kan tänka mig katt också, speciellt vissa raser. :p

Jag har både och... kan inte välja, älskar båda djuren för deras speciella karaktär.
Nu är ju då katten hund och hunden katt i det här huset...

okej, ja de fanns ju lite olika meningar om den saken! själv är jag också, självklart hundmänniska!!!:banana:
Har haft massa katter och en hund, men hundar tycker jag verkligen mer om! de är mer tillgivna tycker jag plus att hundar går att lära saker och de är intresserade av en på ett helt annat sätt!! men katter är också söta och roliga såklart;) men inget slår hunden:love: !

"Människans bästa vän är hunden"

SÅ SANT!

Katt naturligtvis!

Hundar är ena äckliga små kryp och jag skulle aldrig ens smygläsa på ett hundforum:angel:

Intressant fråga!

Pga min brors allergi så har jag aldrig haft djur under min uppväxt. Men eftersom jag alltid varit hästtjej så har man träffat på de flesta djur och jag har alltid varit övetygad om att jag var en hundmänniska. Tills jag träffade min sambo och jag "blev med hund". Då märkte jag hur uppbunden man blir av en hund. Så jag måste nog säga att jag är en kattmänniska.

/Timsetim

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar