Sv: Katt- Eller Hundmänniska?
Jag är helt klart hundmänniska.
Anledningar:
1. Jag ser katter som totalt opålitliga efter flera händelser
2. Jag måste ha ett djur som KRÄVER (jag vet att en katt kräver det med men hunden är lite mer krävande) att jag verkligen tar hand om den varje dag och ser efter den, annars tröttnar jag. Likadant med andra djur, jag måste ha ett djur som absolut kräver att få omvårdnad varje dag, gör den inte det tröttnar jag.
3. Jag vill ha ett djur som följer mig, inte ett där jag följer den.
4. Jag vill ha ett djur som inte är så självständigt, hunden är beroende av mig, katten kan klara sig nästan själv.
5. Hunden säger "Jag ÄLSKAR just DIG!!!!!!!" Katten säger "Jag älskar dig, om du kliar mig bakom örat."
6. Jag vill ha ett djur som man kan kela med utan att någon gång få sylvassa klor i handen.
Kort sagt, jag ser katter som totalt opålitliga. Jag gillar verkligen inte katter, konstigt nog så är det alltid mig de väljer när de ska hoppa upp i knäet på någon eller liknande
Jag tror det är ren djävulskap. Nåja, jag kan väll klappa dem lite om de nu bemödar sig att gå en extraväg för att komma till mig.
Nu vet jag att jag var väldigt dömmande men jag har inga trevliga erfarenheter av katter. Ingen katt jag stött på (ja, jag har träffat MÅNGA) har varit så som jag vill ha ett husdjur. Inte heller har någon katt jag träffat verkat se skillnad på de som sköter om den och de som inte gör det, de ser alla människor som någon i mängden.