Katt äter bara en sorts mat!!

S

suliss

Hej!Min katt är 2år och hon är snål med mat, äter bara kattmaten Pussi" Och inget annat.Vi har försökt att ge henne mat,men hon äter den inte och Jamar efter annat.Några tips på hur man kan få henne att äta annat?

Sv: Katt äter bara en sorts mat!!

Katter kan vara ganska kräsna. Är hon så smal så det gör nåt att "svälta" henne? Har hon gott hull skulle jag helt enkelt servera det jag vill att hon äter och vänta tills hon blir tillräckligt hungrig...

Okej, ja hon är smal, ser mer ut som en avlång pinne ;D

Katter är kräsna.
En av mina äter endast RC oral sesitive 30 och INGET annat.

Försökte med metoden att vi serverade ett annat foder (Iams) och tänkte "han äter nog när han blir hungrig" men efter tre dagar så hade han inte ätit och jag kunde inte hålla mig att ge den maten han ville ha...

Sen har vi min ena persertjej som jag tycker är smal, till en början skulle vi bara stödmata med kitten foder, nu är det det ända hon äter....

Så det är svårt att få en bestämd katt att äta något annat, om man inte själv är tuff nog att köra på den metoden att den äter nog när den blir hungrig.

Man kan alltid prova att blanda i lite grann av maten man vill att katten ska äta i den "vanliga" maten (Pussi i ditt fall).

Kan vara värt att pröva, även om många katter helt enkelt sorterar ut den goda maten och lämnar den man försökt blanda i.

gör det nåt att katten bara äter Pussi? Vår kisse vägrar äta något annat än Kitekat. Och inte alla sorter utan BARA de med fisk eller fågel. De med 'kött' rör hon inte överhuvudtaget.

Har testat med olika märken, försökt lura på henne annan kitekat iaf men icke, hon rensar ut eller vägrar äta tills vi byter. Men hon är glad och mår bra så då får hon väl leva på Kitekat fisk och fågel. :)

Min hankatt är oxå kräsen!
Kan äta ytterst lite Friskies mjukmat.
Annars äter han bara Sjöbogårdens hårdingar med Kyckling.

ja, de är roliga de små liven. Hon vägrar äta nåt annat än torrfoder, men vi har upptäckt att grillad kyckling kan gå ner nån liten bit. Räkor förstår hon inte alls vad man ska göra med och fisk tycker hon nog luktar illa eller något för hon går låååångt därifrån om man försöker ge henne en bit sill eller lax. Knäpp Pixi...
*kapar lite tråd och lägger in knaskattbild*

Pixi.jpg

Jag vet inte riktigt, men jag har fått ta över min "svärmors" katt och hon åt ju såklart baaara whiskas och skulle bara ha det och det, annars åt hon inte.
Så i början fick hon ju såklart whiskas, men så hittade jag en annan sort som verkade smartare (mindre förpackningar) och eftersom hon behövde banta lite så skulle hon få mindre blötfoder.

Och hon accepterade det direkt och åt, nu har hon förstås en favorit som slinker ner lättare men skulle jag köpa en annan sort äter hon det med.

Dom är smarta dom små liven :D, vet nog att matte är lite för blödig vissa gånger för att låta sin misse "svälta" :p;).

Men jag tycker du ska vara glad att din kisse inte fastnat för nåt dyrt foder utan ett rätt vanligt.. ;)

Åh, svarta katter är min favorit! Har bara haft svarta katter förr, tills dottern fick välja katt och man kommer hem med en gråspräcklig. Men hon är väl rätt söt hon med, fast bara för att jag känner henne nu...:)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 106
Senast: Shilton
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama