Hoppningen i fredags borde jag nog ställt in . Jag vet ju hur fruktansvärt mentalt stressad jag blir av årsmötet i klubben. Det är ju så mycket som ska tänkas på och fixas med innan
Detta kännde min kära lilla ponny och beslöt sig för att INTE hoppa. Punkt!
Tillslut efter mycket gråt och tandagnissel kom vi över halva caprilli-banan iallfall och avslutade med ett jättesprång över sista oxern. Wooooiiiiiooo tror jag att jag lät
Nu känns det ju superbra inför blåbärshoppningen den 3 mars......NOT!
Men om jag så ska ha tre försök på varje hinder så ska vi över på ett eller annat sätt.
Så i går var det då sista matchen i Stockholmscupen.
Vinna eller försvinna var det som gällde. Vann motståndaren då var de helt klara till semifinal
Vi behövde vinna med 2 poäng för att gå vidare
Vi vann...................med EN poäng, så ingen har fortfarande en aning om vilket lag som är i seminfinal från gruppen
Dottern missade guldet med 1,5 poäng pga att Mistel gjorde ett galoppombyte precis innan hon bröt av till trav. Å vad hon grämde sig, för ritten i övrigt var helt perfekt. Hade inte hästskrället tagit det där skuttet så hade dom fått 2-3 poäng till och allt hade varit klart
Det är verkligen stolpe ut för det här laget.
Men någon gång borde oddsen vara på deras sida kan man tycka.
Detta kännde min kära lilla ponny och beslöt sig för att INTE hoppa. Punkt!
Tillslut efter mycket gråt och tandagnissel kom vi över halva caprilli-banan iallfall och avslutade med ett jättesprång över sista oxern. Wooooiiiiiooo tror jag att jag lät
Nu känns det ju superbra inför blåbärshoppningen den 3 mars......NOT!
Men om jag så ska ha tre försök på varje hinder så ska vi över på ett eller annat sätt.
Så i går var det då sista matchen i Stockholmscupen.
Vinna eller försvinna var det som gällde. Vann motståndaren då var de helt klara till semifinal
Vi behövde vinna med 2 poäng för att gå vidare
Vi vann...................med EN poäng, så ingen har fortfarande en aning om vilket lag som är i seminfinal från gruppen
Dottern missade guldet med 1,5 poäng pga att Mistel gjorde ett galoppombyte precis innan hon bröt av till trav. Å vad hon grämde sig, för ritten i övrigt var helt perfekt. Hade inte hästskrället tagit det där skuttet så hade dom fått 2-3 poäng till och allt hade varit klart
Det är verkligen stolpe ut för det här laget.
Men någon gång borde oddsen vara på deras sida kan man tycka.