kastreringskostnad?

R

Rompan

Har en hingst som jag skulle ha kastrerat. Tänkte höra vad ni här har betalat för era kastrationer?

Sv: kastreringskostnad?

jag betalade 2000 och då kastrerades han sövd hemma på gräsmattan

Stående kasterring går nog lös på mellan 1500-2000.

Liggande på klinik runt 4000

Ok. Följdfråga: vilken årstid är egentligen bäst?? Jag tänker mig att vintern är bäst "egentligen" ,mindre bakterier och så.

tidig vår eller sen höst, absolut inte sommar på grund av infektionsrisken.. Nu är ett ypperligt tillfälle ;)

Jag betalade ca 2500 kr och då var det i stallet.

ankans skrev:
.. Nu är ett ypperligt tillfälle ;)

:D Säg inte så där, då kanske jag slår till och får det gjort! :p
Jag ska ev. visa honom i sommar. Jag tänker så här: Om jag visar honom i sommar går han inte igenom. Kastrerar jag honom kommer han att gå igenom, fast som valack... :D *Vimsig* blir nog till hösten.

Jag betalade 3000:- liggande på klinik (fast kostade eg 5000:-, mamma känner veterinären), för 4 år sedan.. vet inte vad priserna ligger på nu, men ungefär samma kan jag tänka mig. Enligt den veterinären (C. K*llberg) så går fler och fler veterinärer ifrån att göra kastration ståendes hemma, många vill göra det på klinik.

Bästa tiden är väl som ankans sa, sen höst/tidig vår. Vi gjorde det i maj, men han gick ute dygnet runt då och rörde på sig hela tiden så allt gick fint :D

JAg har själv funderat på att få det gjort nu snart, stående hemma på gården. Men jag vet inte ännu. Tänkte låta honom gå en sommar till som hingst. Får se helt enkelt. Men priserna som skrivits här verkar stämma.

Jag betalade 2500 kr på hbg djursjukhus!!
ink narkos

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
639
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
350
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
25
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka