Kastrering

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare moniq
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 849
M

moniq

Hejsan! Vi har precis köpt en 1årig halvblodshingst med planer att han snart ska kastreras. Vet att en vetrinär här i trakterna brukar kastrera "stående". Vet någon vad det kostar att kastrera en 1års hingst???
Moniq;)

Sv: Kastrering

Jag betalade 3700kr för kastrering liggandes under narkos. Stående på klinik skulle kosta ca en tusenlapp mindre. Tror jag betalde runt 2500kr för stående hemma men det blev väl dubbelt så dyrt i slutändan efter alla infektioner var behandlade.

Men som sagt, ring och fråga :)

Ska ringa vetrinären, MEN ville bara höra om någon här visste! Var lite nyfiken och vetr. hade inte telefontid igårkväll när jag funderade på det.
Klart jag ska kontakta vetr.!:cool:

Tack för svaren! Pratade med vetrinären idag, han tar 1800:- inkl allt, då kommer han hem till stallet. Bra pris tycker jag, och han är riktigt duktig.
Tjao:laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 556
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
9 083
Senast: Migo
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka