Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det va något om att det finns för många hundar som inte har något hem och få bo på gatorna. att folk tänker "en kull på min hund har nog ingen betydelse" tror jag det va ska kolla det sen så kan jag skriva precis som det står.
Hej jag har köpt boken "Bli herre över din hund" av:Stilwell, Victoria. I den står det att hon tycker att alla bode kastrera sina hundar hane som tik, om man inte tänker avla på dom. vad tycker ni?
ska man kastrera eller inte?
Kastrering av hanhund gör att hunden inte drabbas av prostatabekymmer, kan ej få analadenom (tumör vid anus), ej få testikelcancer (alla problem på äldre dar).
Kastrering (tidig av tik) gör att tiken inte får juvertumörer o ej heller pyometra samt antas lägga 2 år till medelålderns livslängd.
Marna (vet) o hundägare sedan 40 år, alla kastrerade.
jag har bara kastrater . hanhunden och katten blev kastrerade -01 (friska, men inget avlesmaterial) och tiken tidigare i höstas pga pyo. hanhunden är nu 7.5 år och han har inte förlorat sin turbomotor. tiken har plötsligt blivit intresserad av att gå ner från sofflocket och göra något vettigt, hon har blivit mycket piggare sedan hon kastrerades. så pigg att hon ska börja tävlas igen, 10 år gammal .