Kastrering

HEXE

Trådstartare
jag skall åka och titta på en nioårig hingst i helgen och tanken är att han skall kastreras i fall jag köper honom, även om det inte är någon vidare säsong för kastrering just nu.
Är det någon som har kastrerat mitt i sommaren? och vad har ni i så fall vidtagit för några åtgärder för att undvika infektioner? :idea:alla tipps och råd emottages tacksamt. :idea:

Som vanligt; hästen bör gå ute och röra sig för att på så sätt dränera såret. Försök få honom kastrerad så snart som möjligt, den verkligt tråkiga "sårinfektionsperioden" har ju inte hunnit infinna sig än!

Undersök såret och tempa hästen dagligen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 589
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 749
Senast: emptyrings
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 943
Hästvård Vet inte var jag ska placera denna tråd, Avel, Ridning, Hästhantering eller Hästvård? Handlar delvis om inridning/grundutbildning ;)...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Hunter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka