Kastrering

Sablar22

Trådstartare
Är det för sent att kastrera en 4 årig hankatt?

Farmor vill inte att Linus ska ge sig iväg på
en sommarturné igen :smirk:
Han har hållit sig hemma hela tiden fram tills han fyllde
4 i somras, då gav han sig iväg och var borta jättelänge.

Nej,det är inte för sent, men det kan ta längre tid att få bort "hankattsbeteendet" när de hunnit bli såpass gamla.

Nej, det är aldrig försent. Det kan dock ta lite längre tid innan hankattsbeteendet lägger sig. Min kastrerades som 7-åring (har varit avelshane i många år) och det tog inte lång tid innan han slutade spraya och böjade bete sig som en normal kastrat, även om han fortfarande är onormalt revirhävdande.

Det kan ju finnas andra orsaker till att han gav sig av, men troligtvis hller han sig hemma mer om han blir kastrerad. Lycka till!

vad bra :)

Det var därför vi passade på att boka en tid nu, så att det får ta lite tid innan våren är här igen :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: gammalek
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka