Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har för mig att kemisk kastrering räknas som doping, men kastrerar man operativt är det inget problem så länge man har ett intyg på att testikelstatusen var normal innan operationen(om man ska ställa ut alltså).
De kan få mer och mjukare päls vilket främst påverkar trimraser. Kanske måste klippas = täcke vid vissa väder. De kan också bli osäkrare på gott och ont mindre aggressiva mer osäkra istället. Men det där spelar roll på hur tempramentet var innan. Annars som sagt inga förändringar till det negativa på min. Osäkerhet kan tränas på lättare för mig som är van vid flyktdjur än aggression baserad på rädsla. Han har mycket päls men svårt säga om den påverkads av kastreringen däremot växer klorna som ogräs men de har mycket bra hårdhet! Han slappnar av lättare och är ritkigt cool inne. Lika pigg ute, inga problem med vikt men lätt att motivera med godis. Negativt är att vissa hanar främst unga vill jucka på honom. Sådana leker vi inte med helt enkelt. Han är helt klart lite vekare på ett positivt sätt då jag får kontakt och uppmärksamhet på ett bra sätt samt att det är lätt att träna nu när han är matfokuserad!