Kastrering av shettis

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare KennelDragonora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 002
K

KennelDragonora

Hej

Någon som kan svara på ca vad en kastration av shettishingst kan gå på ?

Tacksam för svar

Sv: Kastrering av shettis

Samma som för en stor häst, så det beror på var, hur och av vem. I bästa fall hemma och med en billig veterinär runt tusenlappen (troligen då utan kvitto) till vid en liggande kastration på klinik runt 4 - 5 000. Är det sedan så att hästen är klapphingst så kan det gå på mer 10 000.

Säger som Masse, varierar otroligt i pris bereonde på veterinär och hur det ser ut (klapphingst är dyrt!). Ring den veterinär eller klinik du tänker använda och hör med dem.

Vi kastrerade våran shettis för 2 år sedan och det kostade 3500 kr på en atg klinik. De ville inte göra det ståendes för att han är så liten (83cm) så det blev liggande operation. Allt gick bra med han och inga komplikationer.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 222
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31