Kastrering av katt ?

KisseNova

Trådstartare
Är 5 månader för tidigt för en kastrering? Tänkte nämligen kastrera mina katter samtidigt.
Sickan är en slank Tonkanes (siames/burma) , kan ett förtidigt ingrepp hindra hennes utveckling?

Senast ändrad:
Sv: Kastrering av katt ?

Nej, det är inte för tidigt. Problemet är väl att veterinärer har olika åsikter om när dom själva vill kastrera. Det kommer mer och mer att man kastrerar vid 12 v (inte helt vanligt än dock), men en del veterinärer kastrerar inte innan 6 månader. En del går på vikt och en del vet jag inte :p
Men det bästa är ju att ha det gjort innan könsmognaden sätter in, så kör på tycker jag!!

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: MajaKattis
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
587
Senast: Liten
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat