Kastrering av honkatt

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Har en honkatt som håller på att driva mig till vansinne just nu... Hon började löpa första gången för ca 3 veckor sen. Skrek dygnet runt, ville inte äta "vanlig" mat längre och var allmänt jobbig (är det så vi kvinnor är tro? Stackars män isf... :p)

Ringde vet för att boka tid för kastrering, dom sa att dom brukar löpa varannan månad och att man kastrerar mellan löpningarna. Så det var tänkt att hon skulle kastreras den här eller nästa vecka, men nu löper hon igen! (började för några dagar sen)

Är det normalt att dom gör det så ofta? Ska jag kastrera henne nu ändå (när hon har slutat löpa) eller måste man vänta tills det är mittemellan löpningar?

Sv: Kastrering av honkatt

Så fort hon har slutat löpa då alltså? Eller ska jag vänta 1½ vecka till?
För det här är olidligt... Hon har skrikit heeeeeeeela natten, fast jag har försökt med massa saker...

Veterinären kan också skriva ut p-piller åt katten för att avbryta löpet, om det blir för jobbigt. Då ger man ett piller om dagen i 3-4 eller fler dagar i sträck till löpet slutar.

Nu har hon fått p-piller i 3 dagar... Hon skriker fortfarande :crazy:
Bara en vecka kvar iaf, sen är hon kastrerad...

Min lilla flicka på ett år började löpa för ett tag sedan, efter det har hon skrikit och gapat väldigt ofta. Men igår kastrerade jag henne, bäst för alla. Är ju en engångskostnad som lönar sig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Däggdjur Vi skaffade ju en kanin i höstas (skrev en liten tråd då) och det går bra. Det är en dcärgvädurshane som blir 2 år i mars. Han bor...
Svar
11
· Visningar
2 249
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur