SweetPanther
Trådstartare
Jag kommer kastrera syskonparet på snart 6 månader inom ett par veckor, och jag har en 7-årig hona som tvättar och "håller ordning på dem" med jämna mellanrum. Vad är numera rekommendationen vid kastrering ang tratt/ihopsläpp med andra katter/mat och vatten? Hankatten är social och man kan plocka upp honom lätt - honkatten är motsatsen. Jag är lite orolig för om alla tre ska ha tratt och hur det kommer fungera. Brukar man rekommendera tratt för alla tre? Hur länge då?
Jag funderar på att sätta på en kroppsstrumpa på yngre honkatten, något man ska tänka på då? Hankatten måste väl nästan ha tratt, eller kan man göra en kroppsstrumpa för honom som funkar?
Jag funderar nämligen på om jag ska lämna den äldre katten på "spa" hos en kompis, om hon måste ha tratt också. Hur har ni gjort?
Tilläggsfråga: Borde jag ringa och fråga om veterinären använder självupplösande stygn? Eller är det standard nuförtiden?
Jag funderar på att sätta på en kroppsstrumpa på yngre honkatten, något man ska tänka på då? Hankatten måste väl nästan ha tratt, eller kan man göra en kroppsstrumpa för honom som funkar?
Jag funderar nämligen på om jag ska lämna den äldre katten på "spa" hos en kompis, om hon måste ha tratt också. Hur har ni gjort?
Tilläggsfråga: Borde jag ringa och fråga om veterinären använder självupplösande stygn? Eller är det standard nuförtiden?
Senast ändrad: