kastrerad vuxen katt

tanten

Trådstartare
Det flyttade in en röd galenpanna hos mig. Ägarna i en granngård har vräkts och en hel mängd katter har skjutits men den här gossen klarade sig tydligen.

Han var VÄLDIGT övertygad om att han ville vara inne och att han vill sova i sängen (det senare gör jag allt för att undvika men när jag vaknar ligger han i fotänden....)

Han är 2-3 år gammal och var inte kastrerad.

Nu är han kastrerad och chipad sedan en vecka tillbaka och har ledsnat ur totalt på att vara inne. Det är rent ut sagt ett jäkla liv härinne så fort jag inte leker eller gosar....

Min fråga - när kan jag räkna med att hormonerna är borta ur kroppen så jag kan släppa ut honom? Jag hade tänkt vänta sisådär en tre veckor. Några synpunkter på det?

Problemet är nytt - jag har tidigare bara kastrerat stallkatter.

Sv: kastrerad vuxen katt

jadå , jag kastrerade en av mina katter när han var 3 år ( han var inte så "hanig" och var dessutom krypt )så vi fick buköppna..vetten sa att han bör vara inne 10 dgr men det gick inte alls så han var ute på dag 2 ....för han hoppade upp i min säng , tittade på mig , satt sig o sket och bara gick därifrån ....haha, j´han var väldigt tydlig

iallafall så gick allt bra och har din bestämt att han ska bo hos dig så kommer han tillbaka

En nykastrerad hankatt kan göra en honkatt dräktig upp till 6 veckor efter kastreringen, så ur den aspekten bör du inte släppa honom utan uppsikt utomhus än på ett tag.

Jättefint att du tar ansvar för katten och sett till att han blivit både kastrerad och chip-märkt!

En nykastrerad hankatt kan göra en honkatt dräktig upp till 6 veckor efter kastreringen, så ur den aspekten bör du inte släppa honom utan uppsikt utomhus än på ett tag.

Jättefint att du tar ansvar för katten och sett till att han blivit både kastrerad och chip-märkt!

Tack - precis vad jag behövde veta!

Jag har hållit nykastrerade valacker för sig själva i tre veckor men insåg att jag har noll koll på katt.

Jag har en halvvild hona här som jag matar på altanen (har fått mat av katthemmet) Hon ska definitivt inte ha fler ungar nu. Vi i grannskapet håller henne vid liv tills/om det finns plats på katthemmet.

Så, tack.

tanten - som ska köpa öronproppar och fler leksaker....

Tack - precis vad jag behövde veta!

Jag har hållit nykastrerade valacker för sig själva i tre veckor men insåg att jag har noll koll på katt.

Jag har en halvvild hona här som jag matar på altanen (har fått mat av katthemmet) Hon ska definitivt inte ha fler ungar nu. Vi i grannskapet håller henne vid liv tills/om det finns plats på katthemmet.

Så, tack.

tanten - som ska köpa öronproppar och fler leksaker....

Snyggt jobbat, kämpa på.
Peppande nosbuffar från kattkollektivet :D Kazam

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka