Kastrerad blir pappa?

Fillifjonkan

Trådstartare
Det måste väl vara helt omöjligt att en kastrering inte fungerar helt ut, eller hur?
Pratade med vår granne idag och de fick kattungar i somras. Hon berättade att 2 av dem var helvita vilket fick mig att reagera. Det finns inga vita katter häromkring förutom vår kastrerade hankatt. Kan de få vita ungar ändå fast inte föräldrarna är vita? Kattmamman är gråtigrerad.
Jag har också reagerat på att våran katt har varit ganska så revirkänslig och jagat bort en och annan katt från våran gård. Vad tror ni?

Sv: Kastrerad blir pappa?

vi har fått vita kattungar utan att ngn förelder var vit
men en kastrering måste funka om de gjort den:crazy:

De KAN "få bäbisar" ett litet tag efter kastering. Men ska nog ske preciiiis efter och med rätt så liten risk.

Vid kastrering tas pung kulorna bort.
Så det är nog inte din han katt som är pappan.

Upp till en månad efter kastrering bör man räkna katten som fertil. "Fertilt beteende" kan dock katten ha hela livet, större risk om den gått fertil länge än om den är kastrerad som liten.

Helvitt är dominant, så en av föräldrarna måste vara vit för att ge vita ungar. En fertil hane kan vandra långa sträckor efter löphonor, så det behöver inte alls vara en katt i trakten som är "skyldig" om det inte kan vara er.

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Hundhälsa Hej! Tar all feedback jag kan få för/emot kastrering av en knappt 3 år gammal hane, spec i samband med allergi; tankar, erfarenheter...
Svar
8
· Visningar
2 735
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 931
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka