Kastrera hanhund

E

Egonson

Hur mycket pengar brukar det gå på att låta kastrera en liten hanhund?
Tar det lång tid att läka, behöver dom gå med tratt länge? Krävs det medicinering under läkningen?

Sv: Kastrera hanhund

Min kusin gjorde det för 2 år sedan och då gick det på ca 2000:-. Vi tog stygnen efter 7 dagar vill jag minnas. Han hade tratt den veckan som stygnen satt.

kostnaden kan nog variera rätt så kraftigt misstänker jag beroende på var i landet man bor bla.

Ring din veterinär och fråga, så får du ju korrekta uppgifter för just din hund.

Ja, vi ska ringa. Men jag tänkte höra mig för lite också, bland andra som gjort det.

Vi funderar på att kastrera vår ena, han får magkatarr varje gång det är löptikar i området, han blir så stressad och uppe i varv av det. Det fungerar inte i längden, det är ju synd om honom.

Kostar runt 2000 kr, täcks inte av försäkringen om det inte finns medicinska orsaker.
Stygnen tas efter 7-10 dagar och de brukar få smärtstillande och antiinflammatorisk medicin under den tiden. Krage ska has på under denna tiden.
Det finns en del stora kärl i området så man det finns en liten risk för blödning, vilket gör att man (som efter alla operationer) ska hålla hunden under uppsikt den första tiden.

här nere har jag fått prisuppgifter på mellan 4500 och 4800...dyrare än att kastrera en häst alltså..skall rnga runt lite till då östrogensprutan gjorde inte så mkt ens efter andra gången

Thina

Hm.. Jag bor i Halland, närmare bestämt Halmstad. Kisekatten kostade 500 pix att kastrera här hos en privat klinik.

Tack för info :bow: Fått lite att reflektera över.
Fast jag tror det kan vara värt besväret för min lille mann :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 906
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30