Kastrera hanhund pris

minisss

Trådstartare
Ska kastrera min lilla skrutte och börja tänka på priser för det på olika kliniker
I min gamla stad kostar de runt 4500 och i en mindre stad bredvid kostar det 2500
Hur kan de vara så stor prisskillnad? Är det värt att spara 2000kr?

Det är värt att ringa runt och kolla priser. På stor klinik här ville de ha 4000 för att kastrera min, men jag betalade 2500 för kastrering av min + samtidig vaccination av två hundar.

Kan tillägga att om det vore ett större ingrepp där inte båda kulorna ramlat ner så hade jag gjort det på större klinik eftersom det är större risk för komplikationer. Å andra sidan gjorde inte min veterinär såpass stora operationer, hon har ingen möjlighet att ha djuren över natten för observation osv.

Kan tillägga att om det vore ett större ingrepp där inte båda kulorna ramlat ner så hade jag gjort det på större klinik eftersom det är större risk för komplikationer. Å andra sidan gjorde inte min veterinär såpass stora operationer, hon har ingen möjlighet att ha djuren över natten för observation osv.

Hans båda kulor är nere men de är ändå de jag tänker på om de skulle hända nått :(

Hans båda kulor är nere men de är ändå de jag tänker på om de skulle hända nått :(
Det är väl det som är skillnaden med större kliniker, de har möjlighet att ha kvar hundar över natten, har mer personal till övervakning osv. Det är också därför priset blir högre. Jag åkte ändå till en av mig känd veterinär. Hon sa att händer nåt så ringer du så svarar jag dygnet runt. I annat fall skulle jag ju kunna åka in till klinik också om något händer. Jag kände mg trygg med min veterinär.

Är det nått jag ska fråga om kanske?
Gas är ju absolut säkraste sättet att söva på, men det är inte alla veterinärer som kastrerar så då det behövs narkossköterska då = mycket dyrare. Mindre kliniker brukar väl oftast söva med spruta (narkosmedel i injektionsform) :) Så det är väl lite hur känslig hunden är om vilken man väljer :) men absolut ska du fråga om hur den sövs.

Kastrering av hanhund där båda "kulorna" är nere, är ett ganska enkelt ingrepp. Det behövs en lugnande spruta + lokalbedövning i allmänhet, ingen allmän narkos med övervakning.

Kastrering av hanhund där båda "kulorna" är nere, är ett ganska enkelt ingrepp. Det behövs en lugnande spruta + lokalbedövning i allmänhet, ingen allmän narkos med övervakning.

För katt. INTE för hund. Dessutom får alla djur smärtlindring också, det glömde du.
Jag har aldrig varit med om att en hanhund inte blivit sövd för en kastrering (injektionsnarkos/gasnarkos). Ingreppet tar betydligt längre tid hos hanhund jämfört med hankatt.

Senast ändrad:
Tycker också jag att det är värt att jämföra priser, sen får man ju se till helheten. När jag ringde runt ringde jag främst de större klinikerna men även några mindre som låg inom rimligt avstånd. Priserna låg då mellan 3.000-4.300 kr. Tog det näst billigaste alternativett vilket just då var Blå Stjärnan, så kompetens och övernattning vid behov fick jag på köpet. Hämtade min hund ganska sent på kvällen, vid sju-tiden och då var han sitt vanliga galna jag vilket jag tyckte var väldigt skönt.

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 015
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka