Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan tillägga att om det vore ett större ingrepp där inte båda kulorna ramlat ner så hade jag gjort det på större klinik eftersom det är större risk för komplikationer. Å andra sidan gjorde inte min veterinär såpass stora operationer, hon har ingen möjlighet att ha djuren över natten för observation osv.
Det är väl det som är skillnaden med större kliniker, de har möjlighet att ha kvar hundar över natten, har mer personal till övervakning osv. Det är också därför priset blir högre. Jag åkte ändå till en av mig känd veterinär. Hon sa att händer nåt så ringer du så svarar jag dygnet runt. I annat fall skulle jag ju kunna åka in till klinik också om något händer. Jag kände mg trygg med min veterinär.Hans båda kulor är nere men de är ändå de jag tänker på om de skulle hända nått
Det kan skilja mycket beroende på hur hunden sövs - med enbart spruta eller med gas.
Gas är ju absolut säkraste sättet att söva på, men det är inte alla veterinärer som kastrerar så då det behövs narkossköterska då = mycket dyrare. Mindre kliniker brukar väl oftast söva med spruta (narkosmedel i injektionsform) Så det är väl lite hur känslig hunden är om vilken man väljer men absolut ska du fråga om hur den sövs.Är det nått jag ska fråga om kanske?
Är det nått jag ska fråga om kanske?
Ja fråga om sövningsmetod och vilken övervakning det finns.
Bra övervakning minimerar riskerna avsevärt då man direkt kan ingripa när man ser att något är på väg att hända istället för när det redan hänt och kan vara för sent.
Ska kastrera min lilla skrutte och börja tänka på priser för det på olika kliniker
I min gamla stad kostar de runt 4500 och i en mindre stad bredvid kostar det 2500
Hur kan de vara så stor prisskillnad? Är det värt att spara 2000kr?
Kastrering av hanhund där båda "kulorna" är nere, är ett ganska enkelt ingrepp. Det behövs en lugnande spruta + lokalbedövning i allmänhet, ingen allmän narkos med övervakning.
Även djur som får lugnande ska övervakas!Kastrering av hanhund där båda "kulorna" är nere, är ett ganska enkelt ingrepp. Det behövs en lugnande spruta + lokalbedövning i allmänhet, ingen allmän narkos med övervakning.