Kastering av honkatt och infektion-hjälp!

L

Loglady

kasterade min honkatt i fredags förmiddag. Hämtade hem henn på eftermiddagen men efter bara 1-1,5 tim började det blöda från såret ganska kraftigt. Ringde då upprepade ggr under kvällen till jourhavande veterinär med jämna mellanrum o frågade om det var ngn fara etc. Enligt honom var det inget att oroa sig för. Blödningen slutade edan sent på kvällen. Idag fick vi åka in akut till till djurkliniken igen för katten har varit väldigt trött o dämpad men trots allt ätit o druckit litegrann dessa dagar om man hämtat matskålen till henne men i morse låg hon bara pall o vägrade äta. Upptäcktes at hon har en inre blödning/infektion efter att de kollat med ultraljud o hon fick antibiotika utskrivet. Nu ska vi dit på kontroll imorgon igen. Veterinären tycker att vi ska stå för hela denna kotsnad med efterkontroller/ultraljud etc. o frånsäger sig allt ansvar. Är detta rimligt? Tilläggas bör att jag fick själv trycka på för att få köpa med en tratt till katten hem i fre vid kastreringen (de tyckte inte att det var direkt nödvändigt) o avrådde oss från att försäkra katten när vi frågade innan operationen eftersom det var så litet ingrepp. Vad säger ni om saken?

Sv: Kastering av honkatt och infektion-hjälp!

Det låter himla konstigt! Jag har ine koll på vilka regler/lagar som gäller, hoppas nån annan kan hjälpa till med det.

När vi kastrerade våran hona fick hon en infektion, jag ringde och fick en akuttid direkt. Kostade mig ingenting förutom medicinen. Samma när hanen fick en böld efter vaccination, kostnadsfritt då med.

Sv: Kastering av honkatt och infektion-hjälp!

Usch va tråkigt att hon blev så dålig efter operationen.

Min hona fick också ett infektion i operationssåret, åkte därför tillbaka med henne. Veterinären gav henne en spruta och en tratt och salva att ta med hem. Tratten skulle användas ett par dagar, salvan skulle strykas på i ca en vecka. Allt gick på ca 400 som jag själv fick betala.

Det tog ganska lång tid innan infektionen gav sig. Eftersom infektionen låg så ytligt, endast i ärret, var det aldrig någon större fara.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 202
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 690
Katthälsa Förra lördagen blev min katt dålig. Han ville inte gå ut och låg mest och sov. Vi trodde först att han bråkat med någon annan katt ute...
Svar
3
· Visningar
2 299
Senast: kazam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama