Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som om textilindustrin känner att vi börjar bli för "miljövänliga".Var det inte nån liknande artikel som dök upp här för en tid sen, där de tyckte man skulle slänga handdukar och örngott efter fyra månader?
Här lossnar trosan från resåren innan grenen försvinner, men det säger kanske mer om bristande kvalité på de trosor jag tenderar att köpaNär det inte är nåt tyg kvar i grenen känner till och med jag att det behövs
Då måste du ju köpa otroligt låg kvalite?Tycker inte många av mina håller mer än absolut max åtta månader, och då slängs det (nu har jag inte hur många trosor som helst, men byter varje dag och tvättar i 60 grader så de flesta är välanvända och därav håller de väl inte så länge som helst antar jag). Har dock tre par trosor som köptes på Västbanken 2014... De går aldrig sönder. Kanske dags att slänga ändå nu då (fast de är bra sköna så det tar emot)
Precis min tanke också. Varför skulle man behöva slänga kläder efter en viss tid? Finns ingen bra anledning alls annat än att det säljs mindre kläder då.Låter som om textilindustrin känner att vi börjar bli för "miljövänliga".
Själv slänger jag mina underkläder när det börjar bli för stora hål, och/eller när resåren ger upp. Tror det senare är vanligast.
Jag tvättar allt utom handdukar i 40. Innan jag skulle fylla en maskin med sockar och underkläder för att gå i 60 grader skulle det vara slut på rena underkläder för länge senJag är mest fascinerad av att så många tvättar sina trosor i 60 grader. Min trosor tvättas i 40 grader.
När jag googlar hittar jag ingen trovärdig källa för hur man ”bör” göra.
Jag tvättar allt utom handdukar i 40. Innan jag skulle fylla en maskin med sockar och underkläder för att gå i 60 grader skulle det vara slut på rena underkläder för länge sen
Jag tvättar också i 40. På sommaren när man svettas mer kan det bli 60 men på vintern har jag bara strumpor i ullmix så de ska knte hå varmare än 40, och det finns inte på kartan att jag ska separera trosor och strumpor. Det är avancerat nog att separera efter färgJag är mest fascinerad av att så många tvättar sina trosor i 60 grader. Min trosor tvättas i 40 grader.
(Nu har jag googlat lite till och Agnes Wold tycker 40 grader räcker så jag fortsätter nog med 40 grader tillsvidare.)
Fyrtio grader här också. Det verkar räcka hur bra som helst...Jag är mest fascinerad av att så många tvättar sina trosor i 60 grader. Min trosor tvättas i 40 grader.
(Nu har jag googlat lite till och Agnes Wold tycker 40 grader räcker så jag fortsätter nog med 40 grader tillsvidare.)
Låter ju helt absurt! Efter 4 månader har de ju inte hunnit börja bli som bäst. Mina favorithanddukar är typ 10 år gamlaVar det inte nån liknande artikel som dök upp här för en tid sen, där de tyckte man skulle slänga handdukar och örngott efter fyra månader?
Samma här. Eller ja, sängkläder går också i 60. Har aldrig någonsin haft några problem kopplade till att jag tvättat kläder fel.Jag tvättar allt utom handdukar i 40. Innan jag skulle fylla en maskin med sockar och underkläder för att gå i 60 grader skulle det vara slut på rena underkläder för länge sen
De enda jag vet inte bytt underklädervarje dag är exets arbetskamrater. Ute på jour för att reparera elledningar. Fick berättat för mig att kalsonger kan man bära på fyra sätt - rättvända och bakofram. Sen ut och in på samma sätt Men då är man ute i skogen och har bara tillgång till mat och en sovplats.Det där kan omöjligt stämma. Nästan hälften som inte byter dagligen? Nej det tror jag inte på.