Sv: Karlsson stämmer Lundbäcks företag
Du har så rätt så "Kopparberg"!
Muntliga avtal / tillägg är giltiga även de! Usch vad trist att du skulle råka ut för att behöva bli blåst på ett sådant sätt bara....
Men visst, man litar ju ofta på vad folk säger... Särskilt med människor som man uppfattar som rekorderliga och bra! Jag vet inte heller vad just detta avtal innehåller till fullo, men jag kan föreställa mig att man lätt tror på det en person som är väl känd och erfaren säger. Man tror ju att de är seriösa och dessutom vet vad de talar om. Om en "Seriös" person uttalar att det är "standard avtal", ja då är det nog lätt att acceptera det.
Man ifrågasätter sällan sådant, såvida man inte är kunnig själv förstås.Tyvärr borde man tydligen göra det mer!
Jag vet faktiskt inte varför hästen flyttades mellan Helenorna... det kanske var andra orsaker än att ägaren önskade mer framgång...? Jag vet inte.. kanske var det nuvarande ryttare som visade intresse för hästen först??? Ibland händer även så,... Men då jag inte vet ska jag inte spekulera mer, kan lätt bli fel då.
Det jag vill påvisa är dock; att vi faktiskt inte vet orsakerna! Men oavsett, tycker jag att fam Lundbäck och Ridab borde tänka på vilka signaler detta sänder till potentiella hästägare och sponsorer! Man har inte råd med hur många sådana här tvister & tjafs som helst, utan det medför dåligt rykte!
Oavsett vad det står i avtalet,
ett respektfullt bemötande, ödmjukhet och god kommunikation gentemot hästägaren,borde vara självklart!!!!
Detta ska väl inte behöva stå angivet i ett jä**la avtal för att så ska ske?!?!?