Karlslund Kari Pad, bomlös

pink_angel

Trådstartare
någon som har en ???

http://www.softsaddles.info/kari_pad.htm

Funderar på att köpa en sådan till mitt PRE sto som växer och ändrar sig i ryggen mest hela tiden. Ska ändå inte tävla seriöst på nåt år och jag kan dras med hoppsadeln på tävling ett tag till.

Tror ni den kan passa ?? hon är rak i ryggen, svagt markerad manke, ligger runt XW på bomsadlar.

Negativa/positiva åsikter om den??

Sv: Karlslund Kari Pad, bomlös

någon som har en ???

http://www.softsaddles.info/kari_pad.htm

Funderar på att köpa en sådan till mitt PRE sto som växer och ändrar sig i ryggen mest hela tiden. Ska ändå inte tävla seriöst på nåt år och jag kan dras med hoppsadeln på tävling ett tag till.

Tror ni den kan passa ?? hon är rak i ryggen, svagt markerad manke, ligger runt XW på bomsadlar.

Negativa/positiva åsikter om den??

Väldigt svårt att bedöma, men denna sadel verkar rätt lång, sett den på en islandshäst som var böjd i ryggen & då satt sadeln som en brygga över hästen, men enligt faktan ska den anpassa sig efter hästen när man ridit i den, som sagt inget jag har erfarenhet av...Funderar ev själv på en sån men måste vara en stooor islandshäst för att kunna ha en så lång sadel på ryggen.

Okej, jag har ju en PRE så hon är väl ungefär som en stor islandshäst. Köper jag en bomsadel nu kommer jag förmodligen behöva byta innan vintern:crazy:. Det är ju bara att prova helt enkelt.

Jag har kari flex på mina islandshästar, köpt till den större men funkar även på den mindre. Sadeln är ganska lång men är skuren i fram så det ska ganska mkt till innan den hamnar på bogbladen. Jag har bara haft sadeln i två veckor, men en så länge är jag nöjd. Otroligt skön att rida i, dock högre krav på rakriktning från mig som ryttare.

Såg i efterhand att du skulle ha en annan variant. Sorry.

Senast ändrad av en moderator:

ingen fara, tacksam för tips om alla modellerna, har ju inte provat än.

Jag skulle nog rekommendera en Kari Flex faktiskt, Kari Pad har en gräsligt ynklig kanal, tunna bossor som dessutom är ganska långa och hårda.

Liknande trådar

Utrustning Det är så att jag har två islandshästar varav den ena med extremt kort rygg(35cm anläggningsyta MAX han slutar trava om det är det... 2
Svar
27
· Visningar
8 171
Senast: Buck
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 600
Senast: videnlis
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
659 681
Senast: caballus
·
L
Utrustning Jag har starka funderingar på att skaffa bomlös sadel och har drabbats av värsta valångesten, eftersom det finns så många olika sorter...
Svar
4
· Visningar
1 915
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka