Karenstider!

J

Judelaw

Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här frågan så moderator får gärna flytta den om den ligger fel :)

Jag har påbörjat en penicillinkur mot mugg på min häst och jag ska tävla om tre veckor (exakt 21 dagar). Då slog det mig - hur lång karenstid är det på penicillin? Jag kanske inte kan fortsätta smörja på det för det är en oerhört viktig tävling. Tacksam för svar!

Sv: Karenstider!

Det beror nog på vad det är för preparat. Står det inget på paketen??

Sv: Karenstider!

Har för mig det var 2-3v när jag behandlade min häst med pencilin.. Men som föregående påpeka: Står säkert på förpackningen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 585
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur