Karenstid djävulsklo

Finns det karens på djävulsklo än? "Jobbar" dom inte på att sätta den?

Finns inte upptagen på STC´s lista.... :confused:

Iof en häst som går på "smärtstillande" är ju inte i
"tävlingsmässigt skick"

Tillverkararen rekommenderar 96 timmar, det har hänt att det gett utslag vid doping.
Skillnaden här dock är att verkan förvinner betydligt snabbare, än vad som skulle ske vid annat dopingrelaterat preparat.

Dessutom får man väl kanske anse en häst inte fullt frisk, om den måste ha djävulsklo. :angel:

På STC:s karenstidslista står det "minst 96 timmar" och så har man strukit under ordet "minst". Då kan det vara så att det inte är riskfritt med endast 96 timmar :angel:

Det verkar vara många ofräscha hästar här på Buke :angel:

Nej säker kan man inte vara, men så är det med alla preparat som står på listan. Att man skriver minst beror nog på att man inte haft något att jämföra med, denna karens är ganska ny.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: skogaliten
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: annikarun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?