Karens Stroppy Mare?

R

rare

Har nu suttit halva kvällen på sv ridsports hemsida för att se om det är karens på stroppy mare? Hittar inget?! Något som vet?
Det är ju karens om det skjuter upp brunst...men stroppy mare är väl för humörsvägningar? Vill veta mer om karens innan jag provar på stoet..

Sv: Karens Stroppy Mare?

Nej det är ingen karens, men vore jag du skulle jag välja ett medel utan johannesört. Annars är det 96 timmar på örter precis som övrigt gällande homeopati etc.

why?

men om det är örter i blir det inte karens då?

Enskilda örter såsom valeriana är det 96 timmar på, däremot ingen sådan karens på de som finns i stroppy mare. Johannesört är faktiskt giftig för häst, nu motiverar man sig med att mängden är liten med många andra fabrikat har tagit bort johannesörten just av den orsaken.

Johannesört påverkar ljuskänsligheten bl a, man varnar även för den när det gäller människor som tar vissa mediciner då kan den bli direkt livsfarlig.

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 697
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv