Kapacitet för mer?

A

Anteya

Jag kanske beter mig lite fegt men jag har ett arabsto på 8 år max. c-ponny..
vi har bara hoppat 1 m för att jag är rädd att hennes kapacitet inte ska nå högre.. har blivit lite skrämd när alla(inte riktigt alla) tjetar om att araber inte har någon kapacitet för hoppning.. :confused:
trots det så mer eller mindre flyger hon över 1 m men jag vågar inte mer för hennes skull..
Vad tror ni, hur tycker ni att jag ska göra?
För närmaste ridhus och löshoppnings ställe finns som närmast 2 mil bort...

Sv: Kapacitet för mer?

det är bara att hoppa på. Själv har jag en haflinger som ingen trodde på när jag skaffade honom. Liksom en haflinger trodde ingen kunde hoppa, men idag tävlar vi MSVB hoppning (110 för honom eftersom han är c-ponny) och dom hindrena hoppar han utan problem (hoppar banor och enstaka hinder hemma som är högre), så lyssna inte på de andra och hoppa din ponny du!

hoppa på du! det finns inget som säger att din häst inte skulle kunna hoppa högre

Heh tack.. det skulle kännas lite kul och få upprättelse :D
Hon jag köpte min ponny av sa att hon knappt skulle klara en meter, men hon själv hade visst inte hoppat på henne..
men en meter är inga problem!

vi får väl prova oss fram.. :p

det är bara att hoppa på... du märker ju om hästen inte tycker att det är kul längre... då kanske kapaciteten tar stoppp... det finns ju flera arab ponnies som gått MSV, så araber kan hoppa...

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 207
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 843
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2