Kaoset del 2

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 265
  • Visningar Visningar 284 483
Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Hur var det nu: - Kärlek kan vara så mycket mer än det egoistiska privilegiumet att älska någon och bli älskad av någon. (Vet inte var det kommer ifrån, läste det någonstans för flera år sen)

Bara för att man inte fungerar ihop betyder inte det att man inte kan tycka om varandra ändå.

Fattar att det är tungt, men jag tycker du är jävligt stark som inte bara känt efter och hittat vad DU behöver och insett att relationen inte lever upp till vad du vill ha, men sen också faktiskt agerar på det istället för att nöja dig.

Det är fint och du är modig och stark, även om det såklart gör ont. Du valde dig själv och dina behov, det är bra ❤️

Jag beklagar så att du behövde ta det beslutet, men det är rätt beslut.
Du hade inte fortsatt att trivas i den relationen när det kommer till kritan. I värsta fall hade du blivit bitter längre fram.
Jag tycker sällan det är något stort ”fel” när par gör slut i vår ålder, man älskar varandra fortfarande men har kanske lite olika mål eller riktningar i livet, har det visat sig. Sådant kan också ta tid att komma fram till, inte alltid det märks så tydligt i början eller så växer sådant fram efter en tid.
Det är okej att vara jätteledsen, och också normalt att tvivla, även fast det var ditt beslut.
Jag tror inte du hade mått ett dugg bättre om du haft en annan, tydligare, orsak till att göra slut (låt säga otrohet, aggressivt beteeende etc). Då hade du varit arg och ledsen istället sämst kanske behövt bearbeta trauman.
Även om det inte känns så nu är det bättre att göra slut på det sättet du gjorde.
Jag hoppas verkligen att du hittar din person snart och fattar att det känns extra jobbigt att bryta upp med vovvan 🥺❤️

Så himla klokt och bra skrivet och beskrivet 🙏❤️

Fattar att det är tungt, men jag tycker du är jävligt stark som inte bara känt efter och hittat vad DU behöver och insett att relationen inte lever upp till vad du vill ha, men sen också faktiskt agerar på det istället för att nöja dig.

Det är fint och du är modig och stark, även om det såklart gör ont. Du valde dig själv och dina behov, det är bra ❤️

Verkligen @pepp 🙏❤️

Tack hörrni 💕 det känns lite lättare idag.
Fått en kram av mina föräldrar. Har väldigt fint stöd utifrån (och här såklart 😍 ) så det ska nog reda sig.

En kollega sa att det nog är bra att jag är så pass självständig som jag är, att det underlättar nu, jag vet liksom hur jag funkar och vad jag gör utan en partner också.

Tack hörrni 💕 det känns lite lättare idag.
Fått en kram av mina föräldrar. Har väldigt fint stöd utifrån (och här såklart 😍 ) så det ska nog reda sig.

En kollega sa att det nog är bra att jag är så pass självständig som jag är, att det underlättar nu, jag vet liksom hur jag funkar och vad jag gör utan en partner också.
Ja, du har ju lagt ett stort arbete på att ordna DITT LIV på DITT SÄTT nu de senaste åren. Många av oss andra gör aldrig det, utan hankar oss fram så gott det går utan riktigt den strukturen och medvetenheten.

Så sett har du vunnit något på ditt missbruk, för det tvingade dig att göra det jobbet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka